Winterbestemmingen

Home>Wandelgebieden>Winterbestemmingen

HOME FORUM Wandelgebieden Winterbestemmingen

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Bijdrager
    Aantal berichten: 120

https://hikingadvisor.be/techniek-2/wintertrekking/winterbestemmingen/

Bij deze wil ik even vermelden dat de nieuwe pagina’s met winterbestemmingen erg gewaardeerd worden! Ik zat even te overwegen of het een topic waard was maar bij deze wil ik toch openbaar een pluim geven aan de auteur.

Vooral de T2.5% temperatuur is handig om mee te werken evenals de kans op een sneeuwdek.

Die compleetheid aan gegevens is mij nieuw, ze kwamen uit een KNMI database? Het is mij namelijk nog niet gelukt om er weerstations en dus die gegevens uit te krijgen. Deze nieuwe pagina’s leveren al een zeer mooi overzicht.

Thanks Joery en Debbie!

massimo
    Bijdrager
    Aantal berichten: 187

Ook ik wil even een dankwoord uiten, een fantastisch overzicht!

Heel erg bedankt!

s0lar
    Bijdrager
    Aantal berichten: 6

Bedankt!
    Inderdaad zeer handig.
    Al zal ik deze winter wellicht niet verder dan Eifel/Ardennen gaan wandelen.

Dzjow
    Moderator
    Aantal berichten: 372

Mooi om te horen. Bedankt!

De gegevens in de klimaattabellen komen inderdaad uit de Climate data Explorer database op de KNMI server en verder aangevuld met gegevens van Meteo France, Senorge.no en nog enkele andere bronnen. We wilden er gewoon maar op wijzen dat er met die tabellen niet zomaar met wat cijfers gegoocheld werd. Er is wel wat tijd in gekropen.

Debbie
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 1037

Joery heeft dat voortreffelijk gedaan. Ik ben maar het medium. 🙂
    Enfin, we hopen dat alle lezers van Hiking Advisor ook de tijd nemen om een reisfiche in te vullen, zodat we elkaar blijven informeren en inspireren!

Luuk
    Bijdrager
    Aantal berichten: 88

Super al deze informatie! Maakt het uitzoeken van een leuk gebied toch wat makkelijker en sneller.

Koen
    Bijdrager
    Aantal berichten: 120

Het is mij nog niet gelukt om bruikbare data uit de KNMI database te toveren. Deze is schijnbaar niet bedoeld voor de gemiddelde hiker.

Momenteel ben ik erg nieuwsschierig naar de kans op nachtvorst in Noordwest Schotland. METoffice.gov.uk lijkt enkel gemiddelde maandtemperaturen weer te geven, dus over de gehele maand, wat niets zegt over de spreiding binnen de maand. Heeft iemand hier nog tips voor? Bedankt 🙂

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.