HOME FORUM Materiaal en techniek Winter: MSR Elixer III

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Bijdrager
    Aantal berichten: 6

Beste avonturiers,

Graag doe ik opnieuw een beroep op jullie kennis. In hoeverre is mijn MSR Elixer III tent geschikt om s’winters mee te bivakkeren? Na een aantal keer een huttentocht gedaan te hebben zouden we graag een tent meenemen. Ik vraag me alleen af in hoeverre een drie seizoenstent het s’winters uithoudt. We weten nog niet waar we precies heen willen maar waarschijnlijk de Vogezen, Jura, Vercors of het zuiden van Noorwegen. Volstaat mijn Elixer denken jullie? Of moet ik toch een nieuwe tent gaan kopen?

Hartelijke groet,

Een arme student

FrankB
    Bijdrager
    Aantal berichten: 231

Die 3 seizoenen tent in de winter minder belangrijk dan de rest van de uitrusting ( goede(binnen)slaapzak, (reflecterende onder)mat, kleding).  Je gaat niet naar 2000 m hoogte. Je weet ongeveer welke temp je kunt verwachten in diverse streken. Al zou dat tegen kunnen vallen. -10 graden zal je niet snel tegenkomen, tegenwoordig. Regen bij 2 graden kan erger zijn dan droogte met -4. En als het te erg wordt ga je naar de plaatselijke herberg om daar te eten en op te warmen 😉

ivovm
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 996

Ik zou het weerbericht afwachten. Wordt er sneeuwval voorspeld en/of wind, dan zou ik een wintertent huren. De koepel lijkt me door zijn breedte te vlak en bij sneeuwval en wordt het een verzamelplaats. Bij wind zou je wel eens last kunnen krijgen van stuifsneeuw in je tent door de opening langs onder. Wordt het stabiel weer zou ik mij minder zorgen maken

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.