Waterfilter sawyer

Home>Materiaal en techniek>Waterfilter sawyer

HOME FORUM Materiaal en techniek Waterfilter sawyer

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Bijdrager
    Aantal berichten: 37

Weet er iemand of in de opening die je op de knijpfles schroeft een dichting hoort te zitten ? Bij het filteren lekt er veel water langs de schroefdraad en ook aan de andere kant gaat er veel verloren.

Het lukt niet om een foto toe te voegen.

nordschleife
    Bijdrager
    Aantal berichten: 16

Hier hoort er inderdaad een te zitten.

rudi
    Bijdrager

apart verkrijgbaar ? of iemand een foto van de dichting, mss na te bootsen

ivovm
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 914

Heb je het over deze? (en bij ja over zelfde “knijpfles”)

rudi
    Bijdrager

correct, zu jammer zijn om nu al te moeten vervangen door nieuwe, zou zeker willen proberen dichting nog te vinden of na te maken

ivovm
    Sleutelbeheerder

Vreemd dat wanneer je de originele waterzak hebt dat hij zou lekken bij de koppeling.

De verbinding kan worden gemaakt zonder dichtingsring zonder lekken (hij wordt ook zo geleverd). Heeft de zak nergens geen lek zodat het lijkt dat het druppelt bij de koppeling? Die waterzakken van sawyer hebben de naam niet zo stevig te zijn. Ik weet niet of in tussentijd een en ander is veranderd maar niet iedere koppeling met een andere waterzak of PET fles werkt op een sawyerfilter zonder lekken. Evernew water bottles werken wel. Ik heb er mij bij de aankoop van een filter een paar aangeschaft.

https://sectionhiker.com/evernew-backpacking-water-reservoirs-and-bottles/

ivovm
    Sleutelbeheerder

blijkbaar zit er wel een dichtingsring in. Zal hem nog eens goed moeten bekijken

https://www.uneaqoutdoor.com/our-products/brands/sawyer-mini-filter-spare-washers-x-2

lees ook eens

FrankB
    Bijdrager
    Aantal berichten: 224

ik zie binnen in een witte ring zitten (met ontluchtingsgaten?) eigenlijk zou zo een ring lang mee moeten gaan (langer dan de zak zelf 😉 ga er mee naar een bergsportzaak. zelf heb ik nooit last gehad van lekkage, ook niet met halve liter pet flesjes.

rudi
    Bijdrager

de lekkage is ontstaan doordat ik de witte dichting ben kwijtgespeeld tijdens de laatste bivaktocht…

rudi
    Bijdrager

probleem van de baan, dichting (gratis) ontvangen van AS Adventure, had de filter ook destijds (enkele jaren geleden) daar gekocht, toch top service, gewoon via social media gelanceerd

philip
    Bijdrager
    Aantal berichten: 49

oef 🙂

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.