HOME FORUM Materiaal en techniek Wandelschoenen met velcro

Tags: 

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Bijdrager
    Aantal berichten: 3

Hoi,

Ik zoek waterdichte wandelschoenen met velcro, schoenmaat 41.

Weet er iemand waar die te koop zijn of kunnen besteld worden?

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

Wim Roeckx

ivovm
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 934

Wim,

ik ken geen waterdichte wandelschoenen die (enkel) met velcro gesloten kunnen worden.

Enige variant die ik ken als alternatief op veters is met een boa-disc.

Ik probeer te begrijpen waarom iemand op zoek is naar een dergelijke combinatie. Kan je er meer over kwijt? Het kan ons helpen in je zoektocht.

Wim Roeckx
    Bijdrager

Ik zoek waterdichte wandelschoenen zonder veters omdat ik geen veters kan strikken wegens een handicap.

Bedankt voor het filmpje over het boadiscsysteem. Ik ga die schoenen uitproberen.

Met vriendelijke groet,

Wim Roeckx

ivovm
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 934

Wim,

daar bestaat ook nog een ander systeem

“zerotie” maar ik vrees dat dat via internet gekocht moet worden met alle risico’s die erbij horen of ze wel passen

Ik vraag me wel af of dat mechanisme blijft werken in de modder ed

Het ligt eraan bij welke temperaturen je wil gaan wandelen. Voor lage lichte hiking schoenen  heeft het volgens mij weinig zin om er met gtx voering te kopen. Ik denkt dat de verwachting om ten alle tijden droge voeten te willen hebben erg overroepen is.

boelo
    Bijdrager
    Aantal berichten: 124

Hallo Wim, ik vermoedde al dat er sprake was van een handicap. Op de site van asmc.de zag ik schoenen van Magnum en Haix met ritsen(zippers) of met een apart ritsgedeelte dat aan het vetergedeelte van de schoen wordt aangebracht. Persoonlijk leek mij de schoen Double Zip van het merk 5.11 wel geschikt als hikingschoen. Het gaat hier eigenlijk om schoenen voor hulpdiensten, brandweer en defensie, maar je kan er natuurlijk ook afstanden mee lopen, al of niet met bepakking. In hoeverre deze merken ook dichter bij huis te krijgen zijn is iets om zelf uit te zoeken.

erph
    Bijdrager
    Aantal berichten: 51

Ik weet niet of dit voor jou kan werken, maar misschien is een ‘quick lacing system’ zoals ik dat ken van mijn mountainbike schoenen een mogelijkheid? Dit kan een manier zijn om gewone schoenen met veters te gebruiken met één hand en/of beperkte fijne motoriek.

Je gebruikt een schuivertje zodat je geen knoop hoeft te maken. Je knoopt (of je laat knopen) de uiteindes van de veters aan elkaar zodat je een lus hebt om vast te houden, en met je andere hand bedien je het schuivertje.

boelo
    Bijdrager
    Aantal berichten: 124

Toevallig zit het bedoelde Quicklace System ook op mijn trailrunners van Salomon. Ik dacht dat je minimaal 2 x 2 vingers (dus van verschillende handen) nodig hebt om het te bedienen.

Maar het lukt ook met minimaal 3 vingers van dezelfde hand en daar is maar weinig oefening en handigheid voor nodig. Is dat een mogelijkheid?

Wim Roeckx
    Bijdrager

Ik heb een paar schoenen met boadiscsluiting besteld op proef. Maandag of dinsdag worden ze geleverd.

Het quicklacesysteem lijkt me te ingewikkeld.

Bedankt voor alle tips.

Met vriendelijke groeten,

Wim Roeckx

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.