HOME FORUM Tussen pot en pint vriesdroogmaaltijden herverpakken

Tags: 

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Bijdrager
    Aantal berichten: 50

hallo,  de zakjes van de bekende merken zijn m.i. nogal volumineus en nemen dus aardig wat plaats in als je meer dan een week zelfvoorzienend onderweg bent. heeft er al iemand die zakjes geopend voor consumptie en herverpakt om zo het pakvolume tot een minimum te beperken.  alle info welkom, rudi

ivovm
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 991

Rudi,

wat ik wel eens heb gedaan (maar eerder om kosten te sparen): twee persoons portie kopen en verdelen in twee aparte huishoudzakjes die ik nadat de lucht eruit gedrukt was het dicht te knopen (met in viltstift aantal ml water genoteerd). Nu hou ik mij daar niet meer mee bezig.

Net nog een lading adventurefood pakjes (één persoon versie) gaan kopen. Daar zit geen lucht in dus zou het extra pakvolume enkel de verpakking zijn. Die is voor mij verwaarloosbaar. Mijn rugzak kan genoeg volume aan. Als ik een langere meerdaagse tocht loop zit het merendeel van mijn eten op de bodem van de rugzak. Dat probeer ik zo compact mogelijk te stapelen. Daarnaast heb ik een aparte “eetzak” waar eten voor twee tot drie dagen (samen met stove ed) zit. Die zit wat hoger in de rugzak en wordt bijgevuld gedurende de tocht.

rudi
    Bijdrager
    Aantal berichten: 50

thx voor de tip, was ook twijfelachtig over de houdbaarheid

ivovm
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 991

Wat houdbaarheid betreft zal dat de duur van de tocht wel overleven. Waarschijnlijk zelfs langer -door toevoeging van conserveringsmiddelen- dan zelf gedroogde voedingsmiddelen die natuurlijker zijn. Er staan wat adviezen op https://hikingadvisor.be/2011/12/27/drogen-van-voeding/

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.