HOME FORUM Tussen pot en pint verkenningstocht gepland (gulp,geul regio)

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 996

Ik heb het plan om op donderdag 11 januari er enkele dagen op uit te trekken om terug wat te bewegen en tegelijk een tocht uit te stippelen die mogelijk kan passen op onze activiteitenkalender op HA. (met een minimum aan asfalt en beton)  Laat maar weten als je mee wil stappen. (ivanmontfort richting gmail postbus)

Het plan is om met de trein naar Welkenraedt te gaan. De gulp op te zoeken en dan een weg te zoeken naar Gulpen. Stukje krijtpad (of iets dergelijks) tot Valkenburg om dan de geul stroomopwaarts te volgen, terug naar Gulpen en zo verder tot Hergenrath waar ik terug de trein naar huis neem. Je moet dan toch op (natte vinger) 70 km rekenen. Ik reken op max. 2 overnachtingen dus terug naar huis op zaterdag. Bij een verkorte versie zou vanaf Gulpen al worden overgeschakeld op de route langs de Geul richting bron. Die is dan goed voor een weekendtocht

Wat linken ivm regio

http://www.trekkings.be/viagulia.htm

http://www.trekkings.be/krijtlandpad.html

ivovm
    Sleutelbeheerder

Daar had niemand gereageerd.

Op tijd thuis moeten zijn en daarom is het een tweedaagse geworden.

Overnachting in een bosje voor Gulpen.

http://afstandmeten.nl/index.php?id=2124142

Somber weer en bij momenten slijkerig maar best een relax tochtje om te lopen.

Het voorjaar lijkt mij boeiender.

Reken op twee dagen van 27 km. Paar foto’s en printscreens van de regio

https://photos.app.goo.gl/lPXjZQlqgFWVdX742

Debbie
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 1048

Ondanks het mindere weer, wel heel mooie foto’s gemaakt vind ik. Ik heb toch enkele beelden herkend uit een ver verleden.

boelo
    Bijdrager
    Aantal berichten: 139

Ja, voor mij was het ook heel herkenbaar. In een ver verleden heb ik eens een tijdje gezeten in een woongemeenschap tussen Aken en Vaalserkwartier. We maakten dan veel wandelingen richting Gemmenich, Moresnet enz. Het zou fijn zijn om eens terug te gaan. Maar dan wel met iets langere dagen en minder koud en nat weer.

rudi
    Bijdrager
    Aantal berichten: 50

ook enkele bekende plekjes gezien

Jef Dr
    Bijdrager
    Aantal berichten: 59

hey, zolang ze koningsdag nog ni afgeschaft hebben zullen we die maar nuttig gebruiken :-).  Donderdag/vrijdag heb ik GR 57 Angleur-Barvaux gehiked.  Kende niks van de route, zaten toch mooie stukken tussen. Geslapen in bos tussen Comblain-au-pont en Comblain-la-Tour.  Was wel wat mikken met de battues maar het paste allemaal mooi gelukkig.  Met trein terug naar auto te Angleur en dan doorgereden naar Welkenraedt voor een nog koudere nacht.

Om 7u40 dan trein naar Hergenrath en dan dit tochtje van Ivo gedaan als trailrunner.  Mooi!  Vorige twee dagen kropen toch in de kleren want verliep ietsje trager dan gedacht.  Maar het leuke is dat alle wedstrijden in die buurt altijd de hoogtemeters links/rechts gaan zoeken, deze tocht doet dat minder.  800hm voor 53km is zeker niet veel voor de regio.

Heb er de eerste 40km echt van genoten.  Wit feeëriek landschap, daarna zon.  Voor zij die de tocht ook eens willen doen enkele suggesties;

* net voor Plombières kan je de Geul beter blijven volgen tot aan de waterval.  Mooi stuk en amper om.

* je doet de tocht beter van Welkenraedt naar Hergenrath.  Eerste 15km dan veel asfalt, brede wegen.  Die heb je beter in begin dan op einde zoals ik.  Als ik tocht nog eens zou doen, zou ik proberen van Hombourg richting Montzen en terug Hergenrath route uit te stippelen.  Is volledige lus dan, ongeveer even lang in afstand.  Mooier weet ik niet maar zit toch zeker wel wat onverhard en bos tussen.

Je hebt waarschijnlijk liever dat er mensen mee wandelen Ivo als je zulke zaken post, maar bij deze bedankt om je route te delen.  Ik heb er ongeveer zes uur plezier aan gehad en andere lange afstandslopers gaan dat zeker ook doen  🙂

ivovm
    Sleutelbeheerder

Tegenwoordig gebruik ik meer en meer caltopo om op zoek te gaan naar regionale wandelingen om een route uit te stippelen. https://caltopo.com/map.html#ll=50.6692,5.95186&z=14&b=oo

Daar valt zeker nog een en ander aan te verbeteren. Over de vroegere mijnsite lopen is inderdaad een meerwaarde. Toch een beetje jaloers dat ik dergelijke trailrun escapades op dat niveau aan mij moet laten voorbij gaan. Je bent stevig aan de bak geweest om dat rondje te lopen maar, ik ervaar het ook zij het op een wat lager tempo dat het een heerlijk gevoel is om stevig door te stappen en het landschap te absorberen dat ik doorkruis. Alleen of met anderen dat maakt mij niet uit. Ik plaats mijn uitnodiging omdat ik denk dat daar wel honger naar is maar toch lijkt de drempel groter te zijn dan gedacht. Ik begin voor wat korte stevige tochten onze noordkant van antwerpen/limburg, overgaand in brabant(nederland) meer en meer te waarderen; Er is daar nog meer open ruimte dan eerst gedacht. Een hoop natuurgebiedjes die aan elkaar gebreid kunnen worden. Routes waar ik eerder nooit van had gehoord (zoals bv het graaf van hornepad en het brabants vennenpad dat ik recent voor een stukje heb gevolgd)

Jef Dr
    Bijdrager
    Aantal berichten: 59

caltopo ken ik niet, eens bekijken!

Brabants vennenpad bevat zeker mooie stukken.  Loopt voor een stuk in mijn achtertuin 🙂

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.