HOME FORUM Wandelgebieden tweedaagse tocht Ardennen

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Bijdrager
    Aantal berichten: 3

Hoi allemaal,

Wij zijn startende wandelaars. Wij willen graag een tweedaagse tocht maken in de Ardennen (naar rust, avontuurlijke omgeving, mooie natuur… zijn we op zoek). Op termijn willen we graag meerdaagse tochten maken met een tent. Voor de eerste keer zijn we op zoek naar een wandeling van 2 dagen waar we kunnen starten aan  bv.  een station (auto parkeren), wandeling maken (hoeveel km is haalbaar voor beginners ? 12km ?) overnachten in hotel, b&b, ….. dag nadien verder wandelen naar station… en vandaar de trein naar de beginlocatie… Kunnen jullie misschien routes aanraden die aan deze voorwaarden voldoen? Alvast bedankt! Vriendelijke groeten, Robin

ivovm
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 991

Robin,

“Wij”: hebben we het dan over twee volwassene? ik weet niet waar je woont en of je in eigen streek mooi kan wandelen maar ik zou in eigen omgeving zelf op zoek gaan naar een referentie afstand die je fysiek aan kan. Daar kan een ander weinig zinnigs over zeggen. 12 km vind ik nl erg beperkt qua actieradius wanneer je geen fysieke beperkingen hebt. Er zijn eerder al eens wat vragen geweest ivm wandelingen van station tot station. Een klassieker is een stukje eislecktrail in luxemburg. Zie ook bv op https://www.visitluxembourg.com/nl/te-doen/natuur-tochten/wandelen-luxemburg/van-station-naar-station

Of een stuk over een van de gr paden (bv gr 57 loopt voor enkele dagen langs het spoor).  Kijk eens op trekkings.be. Zijn etappe indelingen hebben een link met het openbaar vervoer. Als voorbeeld : http://www.trekkings.be/gr15etappen.html

twee dagen tussen eupen en aywaille (maar dat is niet haalbaar als na 12 km de benen niet meer mee willen)

Kijk anders ook eens bij de reisverslagen. De meeste tweedaagse lopen in een rondje en er valt (meestal) haverwege wel iets te bedenken voor een overnachting.

Camul
    Bijdrager
    Aantal berichten: 3

Ivo,

Bedankt voor uw reactie! ‘Wij’ zijn inderdaad 2 volwassenen. Fysiek zijn we zeker nog inorde (ik loop nog 16 km op 1u35..) Omdat we beginnende wandelaars zijn (op heuvelend parcours), met daarbij een rugzak, heb ik geen idee hoeveel km men op een dag aflegt… Daarom mijn ’12 km’ voorbeeld. We zijn zelf uit omgeving Lier. Ik ga zeker de linken die u mij heeft aangeraden bekijken. Er zal vast iets tussen zitten wat voor ons past.

Groeten,

Robin

caersbart
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 108

Ik heb al redelijk wat tweedaagse wandelingen gedaan in o.a. de Ardennen. De ene is al wat zwaarder dan de andere, sommige zijn zelfs verrassend pittig. Of zo als mijn lief zei:”In België kun je niet echt stijgen”… maar nadien haar mening bijstelde 🙂

• Deze reactie is gewijzigd 3 maanden geleden door caersbart.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.