HOME FORUM Wandelgebieden gezocht: trekking waar je de tent bij de hut op kan stellen?

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Bijdrager
    Aantal berichten: 2

hallo, na de gr20 en de lauvagerur trail ben ik op zoek naar iets gelijksaardigs…

t’ is te zeggen een trekking waar je ook bij hutten kunt bivakkeren, liefst ergens in het zuiden. ben al een tijdje aan het googelen maar vind niet zoveel. ben niet zo’n grote fan van wildkamperen.

Saskia
    Bijdrager
    Aantal berichten: 129

Ik heb 2 weken geleden een stuk van de GTA (Italië, Alpe Maritiem) gelopen. Bij alle hutten waar ik het vroeg was ik welkom om te kamperen. In bijna elk deel van de Franse Alpen hetzelfde, alleen in het NP Vanoise mag je niet wildkamperen en ook niet bij de hutten staan (een aantal uitgezonderd).

Ik kan je van harte de GR 54 aanbevelen (Ecrins). Zeer mooie tocht en je kan elke avond bij een hut kamperen en eventueel gebruikmaken van de horeca van de hut.

ivovm
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 996

Ik had voor de duidelijkheid jouw titel wat aangepast. Op de HRP in de Pyreneeën kan het ook (klassiek traject Lescun-Gavarnie)

djutog
    Bijdrager

super;

ga het eens bekijken

ivovm
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 996

Hoewel je voorkeur had voor gebieden in het zuiden,

een link voor de prijs die je betaalt wanneer je bij een Zweedse hut slaapt en gebruik maakt van de voorzieningen binnen. (verschil tussen lid of geen lid: wanneer je een lidkaart hebt voor jeugdherbergen krijg je de korting) bv wanneer je kungsleden wil lopen (padjelantaleden heeft een gelijksoortig systeem)

https://www.swedishtouristassociation.com/learn/prices-staying-stf-mountain-cabin/

StevenA
    Bijdrager

Beste,

Ik zit vandaag met dezelfde vraag. Op welke tochten ben je uiteindelijk uitgekomen?

mvg

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.