HOME FORUM Materiaal en techniek trailrunners

12 berichten aan het bekijken - 46 tot 57 (van in totaal 57)
  • Auteur
    Bijdrager
    Aantal berichten: 326

Woubeir, de pasvorm lijkt ruim te zijn, meer nog dan bij de 255. Voor de duidelijkheid, ik heb van 255 dit model en van de 295 dit model. Ik vind de 295 eigenlijk te ruim, ik moet een maat kleiner nemen, dus niet true to size. De 255 past perfect, en die is zelfs een maat groter dan mijn 295.

Dat van de zool, bij de 255 hebben ze deze waarschijnlijk strategisch geplaatst op plekken die niet slijtgevoelig zijn. Maar het gevolg is wel dat ik met de 255 zelfs uitglijd op droge rotsen. De vergelijking gaat dus helemaal niet op.

Woubeir
    Bijdrager
    Aantal berichten: 783

Woubeir, de pasvorm lijkt ruim te zijn, meer nog dan bij de 255. Voor de duidelijkheid, ik heb van 255 dit model en van de 295 dit model. Ik vind de 295 eigenlijk te ruim, ik moet een maat kleiner nemen, dus niet true to size. De 255 past perfect, en die is zelfs een maat groter dan mijn 295.

En waar is die ruim ? Alleen in de voorvoet of ook de hiel ?

Sven
    Bijdrager

Woubeir, Tov deze 315 voelde de 255 heerlijk ruim in de voorvoet, de 315 was mij veel te smal.
    De 295 is even ruim in de voorvoet als die 255, maar iets smaller in het midden. De hiel lijkt gelijkaardig te zijn, redelijk ruim – ik kan mijn vinger tussen mijn hiel en de schoen duwen, de schoen geeft dan mee.

Sven
    Bijdrager

Nu ik de link opnieuw bekijk, het was volgens mij nog een ouder model 315. Ik kan het alleen niet terugvinden.

Woubeir
    Bijdrager

De 315 was inderdaad veel te smal hoewel in theorie wel dezelfde leest als de 295 (halloooooooooooooo, Inov-8).

@Sven

Als de 295 in de voorvoet even ruim is als de 255, in de middenvoet wat smaller en ook aan de hiel even ruim, hoe kan die dan volledig gezien ruimer zijn ?

Sven
    Bijdrager

/

Sven
    Bijdrager

@woubeir ja, daar zeg je wat. Op de een of andere manier voelt hij globaal ruimer, maar als ik maat per maat op jouw vragen antwoord, komt het anders uit. Geen flauw idee waarom.

Woubeir
    Bijdrager

@Sven

niet echt, want in het ene bericht is de 295 ruimer dan de 255 terwijl in het andere de 255 veel ruimer is in de voorvoet dan de 315 terwijl in dat zelfde bericht staat dat de ruimte in de voorvoet voor de 295 en de 315 ongeveer gelijk is.

Mijn 295 wegen tesamen 465 gram. Verre van 2×295 dus.

Dan heb je geluk want die van mij wogen 656 gram.

EDIT: ah, nu houdt het al meer steek

Sven
    Bijdrager

Daarbij, ik maak de vergelijking tussen maat 41.5 (295) en maat 42.5 (255)
    Als de 295 ook in maat 42.5 was, dan was het waarschijnlijk even breed, en was zowel de hiel als de voorvoet ruimer denk ik. Ga anders gewoon eens passen? 😉

Woubeir
    Bijdrager

Nu, sowieso zou ik toch willen weten hoe de hielconstructie in de laatste 295 is ? In de eerste versie was die goed. In de 255 is dat een tegenvaller. Firm of soft, bedoel ik; kan je die makkelijk met je duim indrukken of niet ?

Sven
    Bijdrager

Ik zou zeggen dat het bijna hetzelfde is in beide schoenen. Alleen het terugveren is eigenlijk ietsje anders door een ander (zichtbaar) materiaal dat op de hiel werd geplakt/gestikt – een transparant plastic bij 255, een grijs rubber bij de 295, je kan het zien op de foto’s.

Woubeir
    Bijdrager

Met de laatste versie van de 295 bedoel ik de nieuwe blauwe. Die van jou zijn al een ouder model.

Nu, ik hoop dat men de hielconstructie van de oude terug gaat gebruiken. Want deze is dus een tegenvaller.

12 berichten aan het bekijken - 46 tot 57 (van in totaal 57)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.