HOME FORUM Materiaal en techniek trailrunners

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 57)
  • Auteur
    Bijdrager
    Aantal berichten: 773

de (oorspronkekelijke) 295 is breder in de voorvoet, heeft wat minder demping en heeft een zachtere compound voor de zool die wel meer grip geeft, maar bij mij ook (veel) sneller versleet.

BrMo
    Bijdrager
    Aantal berichten: 24

Hmmm maar bij Inov8 zijn er niet echt alternatieven voor de 315 denk ik…?

Woubeir
    Bijdrager

Inderdaad. De nieuwe Roclite 280 komt het dichtst in de buurt, maar nog altijd Sticky-rubber.

BrMo
    Bijdrager

Het bos, de bomen en het feit dat je de bomen haast nergens in het echt eens kan bekijken 🙁

BrMo
    Bijdrager

Los van dat probleem, wat is het verschil tussen de 280 en de 295?

Dzjow
    Moderator
    Aantal berichten: 380

Ik heb hier de laatste versie van zowel de 280 als de 295 aangeschaft vermits de 315 uitgeput is. Er is vrijwel geen verschil tussen deze twee modellen, behalve de wat grotere offset van de 280. De pasmaat en -vorm tussen de 280, 295 en 282GTX is dezelfde, dus als je ergens één model kunt vinden om te passen, dan ken je je maat.

Het sticky compound op de huidige Roclite’s is inderdaad spijtig genoeg minder duurzaam.

Kan je niet één van de Roclite’s vinden en gaan passen bij Rslab in Zwijndrecht, Gent,…?

Woubeir
    Bijdrager

@Dzjow

en hoe zijn de drainagecapaciteiten van de geupdate 295 (en de nieuwe 280) ? Vroeger waren die uitstekend, maar nu met de rand in de update heb ik zo mijn twijfels.

Over de pasvorm: als je van de 315 komt, kan die van de 295 heel aangenaam zijn. Maar de omgekeerde beweging (toen van de Terroc 330) was een tegenvaller.

Dzjow
    Moderator
    Aantal berichten: 380

en hoe zijn de drainagecapaciteiten van de geupdate 295 (en de nieuwe 280) ? Vroeger waren die uitstekend, maar nu met de rand in de update heb ik zo mijn twijfels.

Nog niet getest in de praktijk, maar na met het oog de schoenen goed geïnspecteerd te hebben denk ik niet dat je je daarover zorgen hoeft te maken. Langs de zijkant van de hiel heb je een ruim drainagegat in de stootrand, wat je ook duidelijk kunt zien in foto’s van de schoenen op de Inov8 website. Het mesh in beide schoenen is ook enorm luchtdoorlatend. De huidige modellen draineren water nog steeds als een zeef als je ’t mij vraagt.

Woubeir
    Bijdrager

Nog niet getest in de praktijk, maar na met het oog de schoenen goed geïnspecteerd te hebben denk ik niet dat je je daarover zorgen hoeft te maken. Langs de zijkant van de hiel heb je een ruim drainagegat in de stootrand, wat je ook duidelijk kunt zien in foto’s van de schoenen op de Inov8 website. Het mesh in beide schoenen is ook enorm luchtdoorlatend. De huidige modellen draineren water nog steeds als een zeef als je ‘t mij vraagt.

Met dergelijke ‘details’ ben ik altijd bezig 🙂

Dat drainagegat is inderdaad al redelijk groot, maar groter is beter. En die stootrand: de Trailroc 255 heeft iets gelijkaardig en de drainagecapaciteiten zijn bedroevend. Daarom de vraag.

BrMo
    Bijdrager

De 280’s kan ik passen bij Rslab, anders zal het Zalando worden (helaas).

Arend
    Bijdrager
    Aantal berichten: 91

De Merrel Moabs zijn zoals je misschien wel weet ook te verkrijgen zonder GTX (Ventilators). Ik heb die recent gekocht bij de Daka Sport in Rotterdam met 20 euro korting. Ze verzenden voor 6 euro ook naar België.

Luuk
    Bijdrager
    Aantal berichten: 83

Heb zelf de inov-8 295 besteld, eens kijken of het past en wat is, enige mogelijkheid, want ergens passen in de buurt kon helaas niet… Ik heb ze bij bergfreunde gevonden.

Eloi
    Bijdrager
    Aantal berichten: 39

Het zijn de Race ultra 290 geworden.

Woubeir
    Bijdrager

Het zijn de Race ultra 290 geworden.

Interessant. Laat weten hoe ze zijn:

1. de pasvorm (brede voorvoeten of niet) ?
    2. de hielhouder (is die stevig of kan je die makkelijk met de duim induwen) ?
    3. de stevigheid van de teenbumper (echt stevig of eerder een flexibel laagje) ?
    4. de droog- en drainagecapaciteiten ?
    5. is de diepte van het profiel voldoende en eventueel wanneer niet ?
    Eloi
    Bijdrager
    Aantal berichten: 39

Hallo Woubeir,

Op enkele vragen kan ik je al een antwoord gegeven.

1. Hij heeft een brede voorvoet. Gelukkig maar zoals gezegt heb ik een kleine brede voet hij zit perfect.

2. De hiel is makkelijk in te duwen. Toch als je de schoen aan hebt voelt hij wel stevig.

3. Dit is een flexibel laagje. De zool loopt iets door maar dit is niet meer als een duim breedte.

4. Dit weet ik nog niet. Word binnenkort getest (hopelijk niet te goed:)).

5. Idem als voorgaand. Kom ik nog op terug.

Maar de eerste meters voelde goed aan.

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 57)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.