HOME FORUM Tussen pot en pint Tent – Tarp – Bivakzak

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Bijdrager
    Aantal berichten: 15

Beste,

Sinds vorig jaar probeer ik wat meerdaagse wandelingen te doen en nu ben ik dus op zoek naar een vervanger voor mijn “jeugd”-tent.

Ik heb al meermaals overnacht in een hangmat en daarmee twijfel ik of ik echt een tent nodig ga hebben. Echter met een hangmat kan je natuurlijk niet overal overnachten.

Ik heb de artikels gelezen over tenten/tarp/bivakzak, maar het is allemaal zo abstract online.

Zou er iemand de mogelijkheid willen bieden om eens te komen kijken naar een tarp en/of bivakzak? En hoe dat dan werkt?

Kwestie van keuzes te kunnen maken voor ik een verkeerde aankoop doe.

bedankt alvast.

• Dit onderwerp is gewijzigd 1 jaar, 1 maand geleden door Stief81.
    ivovm
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 991

Ge moogt altijd afzakken naar zoersel maar vermits ik vanaf volgende week lange tijd weg ben zijn de momenten beperkt tot zaterdag nm, zondag vm omdat ik de rest  van het WE werk. Ik wil dan wel wat uitleg geven en mits goed doorgesproken zou je voor beperkte tijd mijn tarp kunnen lenen. Hou er rekening mee dat er tal van tarpen bestaan, de een al wat meer beschutting gevend dan de ander. Daar zal je over na moeten denken (zie bv een A tarp versus trailstar) Volgend aanbod blijft ook nog altijd gelden:https://hikingadvisor.be/forum/topic/leen-gratis-mijn-duomid-kopie/ (hoewel dat in theorie geen tarp meer is). Verder blijf ik van mening bij wat ik al eerder tegen jou heb gezcgd. Voor een eerste nieuwe aankoop zou ik voor een tent gaan. Die is veel ruimer inzetbaar doorheen het jaar (zeker als de dochter mee gaat) Waar ik in de beginjaren enige tijd mee heb geexperimenteerd is mijn akto om te vormen tot een ‘pseudo’ tarp (zie laatste foto’s in de reeks)    https://goo.gl/photos/XVJjXyjPC94ZMoQy7

Dat is het voordeel van een tent waar de binnentent is opgehangen aan de buitentent. Je kan dan veel gemakkelijker de binnentent thuis laten. In het andere geval, zo’n tarp is vrij gemakkelijk zelf te maken en zo te experimenteren zonder al te veel kosten te maken. https://www.youtube.com/watch?v=hja8zvUO1Rg

Stief81
    Bijdrager
    Aantal berichten: 15

Dank je, Ivo.

Ik had idd gelezen dat je de Pyreneeën  ging doorwandelen. Daar kan ik alleen nog maar van dromen. Heel veel succes en geniet ervan.
    Daar ik ook het weekend moet werken, gaat het net niet uitkomen. Maar misschien in oktober of later past het wel eens. Tijd genoeg nemen, vooraleer ik een keuze maak.

Jouw voorstel van de duomid had ik ook al eens gelezen en is interessant, maar ik had graag het eens gezien, voor ik op tocht vertrek. Kwestie van te weten hoe en wat het is, hoe opzetten, enz.

Ik heb vandaag een bivakzak kunnen lenen van iemand en die ga ik volgende week eens testen. Vertrek gewoon te voet aan de voordeur en zie dat ik 5 dagen later terug thuis geraak. Ik pak wel ook de hangmat/zeiltje mee als back-up.

De dochter zag de bivakzak en leek geïnteresseerd, maar in hoeverre gaat dat in de pubertijd nog het geval zijn. En als ik meer alleen ga dan met 2, is een tent een dure en zware investering.

grt

ps: de link van de foto’s werkt niet.

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 1 maand geleden door Stief81.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.