2 berichten aan het bekijken - 61 tot 62 (van in totaal 62)
  • Auteur
    Bijdrager
    Aantal berichten: 326

Woubeir, ik meen dat je je laat leiden door Roger Caffin en Richard Nisley op Backpackinglight? Ze zijn een beetje de grootste tegenstanders van cuben denk ik.

Koen, op datzelfde backpackinglight zijn veel positieve reviews over de hexamid. Niemand klaagt over lekkend materiaal, en ik heb buiten de test van Richard nog nooit iemand zien klagen over een lekkende tarp. Sterker nog, cuben fiber is meer waterdicht dan silnylon. Ik zou me daar echt geen zorgen over maken.

Woubeir
    Bijdrager
    Aantal berichten: 783

Ik heb van tijd tot tijd contact met Roger en Richard en zij kunnen getuigen dat ik zeker niet het volgzame type ben.  Kritisch, dat wel. 🙂

Dat “cuben fiber meer waterdicht is dan silnylon” is ook niet echt een gefundeerde uitspraak. Ja, meer dan de GETESTE silnylons, maar die zijn dan ook maar zozo. En ik gebruik al meer dan 10 jaar silnylon en er is inderdaad een lek, maar dat komt door een nodeloze naad en een nodeloos, petieterig venstertje. Trouwens, de HH van silnylon kan je hernieuwen/opdrijven; bij Cuben is zelf nog niet geweten of dat überhaupt kan.

2 berichten aan het bekijken - 61 tot 62 (van in totaal 62)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.