HOME FORUM Stel jezelf voor SofieB

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Bijdrager
    Aantal berichten: 4

Hoi allemaal,

even onszelf voorstellen. Mijn man en ik zouden graag ons wagen aan een meerdaagse trekking. Ik heb minimale ervaring (Vogezen, Pyreneeën), mijn man enkel in dagtochten. Beide zijn we fervente wandelaars, vooral in het hooggebergte van de Alpen (Tirol, Zuid-Tirol).

We proberen onze twee kindjes mee te betrekken in onze interesse, maar dat lukt maar gemiddeld 🙂 Zij zijn drie en zeven jaar. Een wandeling voor enkele uurtjes lukt wel, en slapen in de tent vinden ze super. We proberen ieder jaar los van onze grote vakantie te gaan kamperen met onze pagadders. Buiten in de natuur zijn vinden ze sowieso fantastisch!

Ziezo, nu kennen jullie ons een beetje.

Groetjes,

Sofie

Lato
    Bijdrager
    Aantal berichten: 8

Hey Sofie,

Welkom op het forum!

Tof dat jullie de kinderen er bij betrekken!

Mijn vriendin en ik gingen vroeger ook altijd samen dagwandelingen doen, maar door de komst van onze dochter is die gezamenlijke hobby gestopt. (Of het is rond de kerkdntoren of in het plaatselijke bos op verharde paden, ik vermoed dat er meer ook niet haalbaar is)

We kwamen er nog maar net achter dat er ook speciale rugzakken bestaan waar een kind in kan. Deze zijn helaas maar tot 15 kg. Onze dochter is dik 1,5jaar en weegt 11kg. Aangezien die rugzakken redelijk prijzig zijn, zullen we nog enkele jaren moeten wachten vrees ik tot ze echt mee kan.

Vanaf wanneer namen jullie de kinderen mee? Ervaring of tips hier in?

Thomas
    Bijdrager
    Aantal berichten: 93

Vanaf ze geboren zijn, kunnen ze eigenlijk mee op tocht 😉 Zelf enkel nog maar dagwandelingen gedaan met boorling, maar vanaf een maand of 9 wel frequent een meerdaagse. Er zijn tal van opties om kinderen te vervoeren, maar vanaf 3 is zo’n rugzak niet meer ideaal; ons ervaring is dat ze dan teveel zelf willen stappen. Afhankelijk van je kind, kan je dan toch wel al enkele kilometers in de bergen doen. Reken uiteraard niet op dagetappes van 20km met 1000 hoogtemeters 😉

SofieB
    Bijdrager
    Aantal berichten: 4

Wij nemen de kindjes al mee vanaf het prille begin. Onze dochter was 20 maand, onze zoon 6. Dit was voor hun eerste bergtocht. Wandelen deden we sowieso, met de buggy of draagzak.

Die draagrugzak ligt hier trouwens ook maar te liggen. Mocht je hem willen gebruiken, Lato, laat maar weten. Wij zijn van regio Kortrijk.

caersbart
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 108

Kijk eens in het dossier Trekking met kinderen, op mijn eigen website heb ik ook enkele tochten met kinderen, vooral in eigen land. Misschien een leuk opstapje om ze warm te maken?

Lato
    Bijdrager
    Aantal berichten: 8

Amai, daar is inderdaad veel mogelijk op dat gebied.
    Alvast bedankt voor de informatie.
    Daar moet ik echt eens werk van maken,
    het lijkt me echt heerlijk om met heel het gezin te kunnen gaan.

Knappe website Bart!

Sofie, tot hoeveel kg kan je die rugzak gebruiken?
    Ze is nu 11kg, ik vermoed dat dit nog voor +- 1 jaar zal zijn? Tot 15 kg lees ik meestal?

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.