HOME FORUM Tussen pot en pint Sarek september 2020: Wie wil er mee? (uitgesteld)

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 996

26/4/2020: update

Het zal voor volgend jaar zijn. Onmogelijk om verlof te nemen in deze periode. Verschuiven naar midden september is geen optie omdat de hutten tegen dan al gesloten zullen zijn (en ik toch wel heel graag in Saltoluokta had willen eindigen). Ik richt mijn blik dan maar naar het zuiden. Mocht ik besluiten om een uitnodiging te plaatsen hoor je het wel.

Het zijn geen tijden om veel reizen vast te leggen. Zie het als een vooraankondiging.

Ik neem begin september mijn dochter Eliene mee naar lapland voor een uitdagende tocht. Er zijn nog enkele vrije plaatsen om je wagonnetje aan te haken. Het concept is hetzelfde als bij de tocht van 2018

Lees dat (en de linken) goed door als je interesse hebt om mee te gaan. Wanneer de weersomstandigheden onvriendelijk zijn moet je toch enige fysieke en mentale weerbaarheid aan de dag kunnen leggen. Ervaring met meerdaagse, zelfvoorzienende tochten is een must.

KevinP87
    Bijdrager
    Aantal berichten: 49

Hey Ivo,

Wie weet in 2021 dan.
    Kan daar nu weinig zinnigs over zeggen, maar ben dan mss wel kandidaat om terug mee te gaan 🙂

Waren jullie begin maart trouwens ook niet met een groepje naar Sarek geweest voor een wintertocht? Hoe is dat verlopen?

Kevin

ivovm
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 996

Misschien dat ik dit jaar dan maar iets uitwerk in frankrijk en nog eens zoals vroeger een herfsttocht uitwerk in de pyreneeën.

Die wintertocht in maart is toch niet gelopen zoals eerder gepland.

Uiteindelijk met de nodige vertraging aangekomen in abisko en dan begonnen aan de kungsleden. Plan was om naar saltoluokta te lopen maar onderweg begonnen berichten binnen te komen dat de grenzen sloten. vliegtuigen aan de grond bleven. Uitgeweken naar kebnekaise om dan nog vlug een terugreis te boeken. Met een sneeuwscooter naar nikkaluokta gebracht om de bus te halen tot het treinstation voor de nachttrein

https://caltopo.com/m/83T8

snbrussels hield zijn vliegtuigen al aan de grond. Met SAS toch nog thuis geraakt.

Veel wind en slecht zicht gehad onderweg. Hutten waren bij momenten wel nodig om het veilig te houden. Gelukkig dat ik de laatste twee dagen toch nog redelijk heb kunnen genieten en er rondgekeken kon worden ipv van markering naar markering te lopen

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.