HOME FORUM Wandelgebieden Ronde van Spa

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Bijdrager
    Aantal berichten: 9

Hoi allemaal

Ik las hier op de website een verslag over de Ronde van Spa (3-daagse) en ik denk er nu serieus over na om deze binnen 2 weken ongeveer te gaan doen. De kans is groot dat dit solo gaat zijn.

Maar ik las dat er wildgekampeerd/gebivakkeerd wordt. Ik weet dat dit in België verboden is, maar de campings in de omgeving zijn schandalig duur.. Ik zou aan 13 euro per nacht komen en vaak ook nog reservatiekosten. Dus ik wil het wel wagen om te bivakkeren. Aangezien de temperaturen nu dik in orde zijn had ik ook gedacht om enkel een bivakzak mee te nemen (scheelt toch al snel 3 kg want heb een MSR Elbow room 2).

Hoe pak ik dit het beste aan want heb hier geen ervaring mee. Heb enkel ooit wild gekampeerd in Schotland op zo kleine plaatsjes in het bos waar dit toegelaten was.

Alvast bedankt

Jolien

(PS: als iemand mee wil, let me know ! )

Debbie
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 1055

Als je alleen of met een klein groepje bent, is wildkamperen inderdaad een optie. Zorg er wel voor dat je niet te zien bent vanop een bos- of autoweg en maak geen vuur. Een ander alternatief kan ook zijn om toestemming te vragen aan een boer of zo.

Een bivakzak kan inderdaad voldoende zijn, als het droog is. Bij nat weer neem ik ook een zeil mee naar de Ardennen. Een eenvoudige 2 op 2m of 3 op 3m is voldoende. Bomen genoeg om het op te hangen, of anders zet je het zeil op met wandelstokken.

Jolien
    Bijdrager

Oke, dank je wel..

Ik was sowieso wel van plan om zo ver mogelijk uit het zicht te bivakkeren..

Dank je voor de tip ivm een zeil.. Dan gaat het toch bivakzak en eventueel afhankelijk van het weer een zeil worden. Valt ook minder op dan een tent, denk ik dan.

Zo een zeil, dat hang je dan schuin op, vermoed ik? Zodat het water ervan af kan lopen. Of zit ik mis?

Jolien

Debbie
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 1055

Jep, al heeft het niet veel nodig hoor. Alles is mogelijk. 🙂

P1010871

P1020007

P1000081

Jolien
    Bijdrager

Intussen terug van de Ronde van Spa..
    Ik heb hem uitgetekend (voor 95% correct) op topografische kaart, voor de geïnteresseerden

http://www.routeyou.com/nl/route/view/919588/wandelroute-ronde-van-spa.nl

Inderdaad pittige tocht maar zeer afwisselend
    Merci Debbie voor de inspiratie 😉

Jolien

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.