HOME FORUM Materiaal en techniek Materiaalbesprekingen Robens Starlight 1

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 35)
  • Auteur
    Bijdrager
    Aantal berichten: 30

Klopt het dat als ik in de buitentent bij de Robens een rugzak leg en deze drukt tegen her buitenzeil aan.
    Dat er dan water door zal komen en de rugzak nat zal worden?
    Of gaat dit even goed water tegenhouden dan als er niets tegenaan drukt

Saskia
    Bijdrager
    Aantal berichten: 129

Hoi Thijs,

Ik weet niet of het een optie voor je is, maar ik ben van plan om mijn Hilleberg Akto op Marktplaats te zetten voor 275,- euro (prijs niet onderhandelbaar). Kleur groen, totaal 10 weken gebruikt en steeds netjes opgeborgen. Hij staat er nog niet op, want ik wacht op droog weer om foto’s te maken. Laat maar weten of je hier iets mee wilt.

Ik ga voortaan met een Hilleberg Unna op stap.

Groet, Saskia

Arvid
    Bijdrager
    Aantal berichten: 87

Dag Thijs,

Op basis van de website van Nordisk valt onmogelijk af te leiden wat de nuttige ruimte is bij die Svalbard. Je zal zeker eerst eens moeten uitproberen of jij en je rugzak er wel inpassen.

De Robens lijkt mij over meer nuttige ruimte te beschikken. Als je een beetje oplet zou het wel moeten lukken je rugzak in de voortent te leggen zonder het buitenzeil te raken.

Maar ik zou zeker Saskia haar aanbod overwegen. Voor een beetje meer geld heb je dan “the real stuff”

Thijs
    Bijdrager

Hoe aantrekkelijk dat aanbod ook is.
    Dat is ver boven mijn budget jammer genoeg.
    Ik kan de svalbard op de kop tikken voor 150€
    De Robens kan ik ook krijgen met 40€ korting op..
    200€ was zo wat mijn limiet dat ik kan gaan jammer genoeg.
    Maar is zeker een heel goede aanbieding maar ga ze moeten laten schieten 🙁

Branco
    Bijdrager
    Aantal berichten: 5

hallo,

Momenteel loop ik rond met de Nordisk Svalbard 1 sl, die qua afmetingen enzo hetzelfde is als de pu. Als je liefst wat ruimte hebt in je tent om o.a. je rugzak bij je te leggen voldoet die tent wel. Ook met de stormvastheid heb ik nog geen problemen ondervonden, wat ondertussen wel al enkele keren op de proef gesteld is. Natuurlijk heeft elk zijn voorkeuren. Zo moet je niet kiezen voor deze tent als je graag een ruime voortent hebt.

Thijs
    Bijdrager

Das goed om weten heb gisteren de svalbar Pu besteld en is nu opweg naar hier 🙂
    Hopelijk ga ik niet al te veel last hebben van het gewicht als ik uiteindelijk op tocht ga

Woubeir
    Bijdrager
    Aantal berichten: 773

Over welk gewicht hebben we het dan misschien ?

Thijs
    Bijdrager

Gewicht van de tent de 2Kg

Woubeir
    Bijdrager

Onze huidige tent weegt ± 3,3 kg waarvan ik ruim 2,2 kg meedraag, al sinds 2002. Dat specifiek gewicht heeft me nog nooit gestoord. En ik ben echt wel iemand die naar gewicht kijkt. Maar ik vind dat het totale gewicht van de rugzak telt.

Thijs
    Bijdrager

totale gewicht staat berekend en is 8500 gram.
    Base weight.
    Met 1 reserve tshirt , paar kousen en onderbroek al de rest maar 1 exemplaar .
    Ook zitten hierin geen regenhoes + pack liner en stuff zak voor voedsel.
    Voor de rest zit al men gerief erin berekend
    Voor eten kom ik aan 600gram/dag ongeveer.

Woubeir
    Bijdrager

OK, dus 8500 gram baseweight + 600 gram eten per dag + brandstof + water. Je sprak van een Osprey Atmos 65. Is dat dan de nieuwe AG of niet ? Want dat wordt dan in totaal 15 – 17 kg. En dat is toch echt niet slecht.

Geen regenhoes en/of packliner. Hoe blijft dan alles zeker droog ? Of moet één van de twee minstens nog zeker mee ?

Thijs
    Bijdrager

klopt idd, denk wel dat die 8500 gram uiteindelijk zal uitlopen naar 9000-9500gram. Gewicht rugzak zit hier ook in. Maar men gsm en powerbank en kabels zitten er ook nog niet in. Ik ga me idd de atmos 65 kopen. Dat zal de nieuwe zijn met ag. Of een aether 60.

packliner en regenhoes gaan beide mee, gewichten zitten er niet in verekend omdat ik nog niet exact weet welke ik ga kopen.

ik hoop op een 15kg te komen voor een week hike. Totaal gewicht

Woubeir
    Bijdrager

Dat lijkt me al redelijk.

Thijs
    Bijdrager

Tent heeft nu 20 uur buiten gestaan.
    Gisteren hele dag geregend en deze nacht denk ik ook.
    Binnentent is droog gebleven buientent natuurlijk nat
    Maar buitentent was langs binnen ook nattig?
    Is dit condens of komt dit door dauw of laat de tent wat vocht door als deze te lang nat is?
    Gaat over de Svalbard1

Woubeir
    Bijdrager

De kans is groot dat het inderdaad condens is. Zelf als je niet in de tent ligt, gaat er nog altijd vocht zijn uit bvb. de grond die condenseert. Dauw is eigenlijk condens. Daarom spreekt men van het DAUWpunt, zijnde de temperatuur waarbij vocht dat onder bepaalde condities nog als damp aanwezig is, condenseert.

Een lek is niet uit te sluiten, maar dan moet men eerst wel echt uitsluiten dat het geen condens is.

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 35)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.