HOME FORUM Wandelgebieden Op zoek naar een 'bedevaart'

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Bijdrager
    Aantal berichten: 3

Dag vrienden!

Als ik wandel, wandel ik zeer graag naar een bestemming, liever dan luswandelingen. Bedevaarten vind ik dan ook enorm leuk om te doen, ik wandel meerdere keren per jaar naar Scherpenheuvel. Geen moeilijke wandeling, maar ik hou ervan om die heuvel en de basiliek voor me te zien opdoemen.

Nu ben ik op zoek naar een meerdaagse wandeltocht, max 7 dagen, naar een bedevaart-achtige bestemming. Ik doe dit niet om religieuze redenen, ben eerder op zoek naar een wandeling met een eindpunt dat de moeite waard is. Hoeft dus geen échte bedevaart te zijn, maar wel het bedevaart-gevoel geven. Pluspunt zou uiteraard ook zijn dat het begin- en eindpunt met het openbaar vervoer bereikbaar zijn vanuit België, een tocht in België zelf is uiteraard meer dan welkom!

Alvast bedankt voor de tips!

Groetjes

Maarten

ivovm
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 960

zou ook een thema kunnen zijn. Best mooie streek (uit ondervinding) alleen de weg terug  naar startpunt is wat omslachtiger.

https://www.nrc.nl/nieuws/2009/01/03/klim-naar-de-vrijheid-11663408-a195276                               Je vindt wel wat meer gedetailleerde info op het net hoe de route juist loopt

In england heb ik weet van https://www.pilgrimswaycanterbury.org/the-way/

Maartenvd
    Bijdrager
    Aantal berichten: 3

Zien er beide enorm interessante routes uit! Exact waar ik naar op zoek was. Enorm hard bedankt!

• Deze reactie is gewijzigd 1 month geleden door  Maartenvd.
    caersbart
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 107

De St.-Cuthbertsway in Schotland kan ook een leuk alternatief zijn. 100 km

• Deze reactie is gewijzigd 1 month geleden door  caersbart.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.