HOME FORUM Materiaal en techniek ontbijt op trektocht

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • aresius
    Bijdrager
    Aantal berichten: 4

    Bij de tips & tricks heb ik al veel info gevonden betreffende een semi gewichtloos maar stevig trekkersontbijt.

    Een muesli met extra gedroogd fruit en noten spreekt me zeer hard aan. De mogelijkheid om melkpoeder toe te voegen om dan na toevoeging van warm water een lekker smeug papje te krijgen, lijkt me een lekkere combinatie.

    Nu vraag ik me af of het een goed idee is het melkpoeder te vervangen door poeder voor babyflesvoeding. Heeft iemand dit al eens getest of is dit best te vermijden?

    ivovm
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 1001

    Thomas,

    welkom trouwens.

    Op 10 jan 2014 schreef ik het volgende

    Dat is inmiddels onveranderd gebleven. Gewoon omdat het gemakkelijk verkrijgbaar is en ik dan niet naar een buitensport zaak moet. In belgie is voornamelijke magere melkpoeder te vinden in de supermarkt. Misschien schaars hier en daar volle melk maar nog nooit tegengekomen. In nederland is dit veel frequenter te vinden. Eens in mijn kast gekeken. Er staat nutrilon peutergroeimelk(vanaf 1j) dat ik laatst heb gebruikt. Ik heb niet in de details gekeken of andere melk mogelijk beter overeen komt met de samenstelling van “neutrale” volle melk poeder. Ik gebruik wel meer dan het dubbel aan poeder dan voor een ‘peuterfles’ gebruikelijk is. Stoelgang is toch erg verschillend onderweg dan wanneer ik thuis rond hang. Heeft het met de melk te maken of met de nogal eenzijdige tussendoortjes (noten en gedroogd fruit) gedurende de dag? Ik weet het niet.

    aresius
    Bijdrager
    Aantal berichten: 4

    Bedankt Ivo 🙂

    Die babymelk lijkt me ook inderdaad handig, gewoon in de supermarket en niet extreem duur. Binnenkort zal ik er thuis ook eens mee experimenteren.

     

     

    FrankB
    Bijdrager
    Aantal berichten: 231

    Melkweipoeder is de beste optie… ook voor spierherstel… die paar centen tellen relatief niet… (maar vroeger nam ik voor het diner wel aardappelpuree uit n pakje mee met melkpoeder en gedroogde groenten samen gekookt… niet verkeerd).. als je ook de kruiderij niet vergeten bent… maar liever nu het extra gewicht van n stuk lekkere kaas ;)… (het is maar wat je wil en plant… 2 kg extra? so what… gewoon 4 pauze’s extra genietend van al het lekkers op de mooiste plekken 😉

     

    aresius
    Bijdrager
    Aantal berichten: 4

    Frank, inderdaad ook een goeie tip. Dat melkweipoeder bevat enorm veel eiwitten en is inderdaad goed voor de recup.

    Het doet me er net aan denken dat ik hier nog een pot recovery poeder (vanillesmaak) heb staan van het fietsen. Niet te drinken dat spul (dan liever een chocomelkske 🙂 ) Misschien is het in de muesli wel te verdragen. Eens testen…

    Het is wel een voordeel dat naarmate de dagen vorderen, de rugzak steeds lichter wordt.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.