HOME FORUM Materiaal en techniek nordisk tenten

6 berichten aan het bekijken - 46 tot 51 (van in totaal 51)
  • Auteur
    Bijdrager
    Aantal berichten: 29

Op het internet staat er alleszins een beoordeling van de wickiup 3 door oppad, waarbij ze binnen en buitentent ineens opzetten. Lijkt mij dus zeker te kunnen.

http://www.youtube.com/watch?v=N0gfbGM_uRY

(dit is wel de vorige versie van de wickiup, vanaf 2014 is er de nieuwe, lichtere variant)

Blijkbaar zou het ook mogelijk moeten zijn om eerst de buitentent op te zetten, en daarna de binnentent. Zou iets minder eenvoudig zijn, maar wel mogelijk.

mimal
    Bijdrager

Vraagje aan Arvid: vanwaar jouw keuze voor een golite buiten en een nigor binnentent?

of is dit geen bewuste keuze?

Luuk
    Bijdrager
    Aantal berichten: 83

Hier nog een linkje naar de nigor tipi (eureka tipi).

Arvid
    Bijdrager
    Aantal berichten: 87

@mimal

Toen ik de tent einde zomer/begin herfst 2012 kocht, waren er nog niet zo veel reviews online en waren beide tenten nergens te bezichtigen.

De toenmalige Eureka gebruikte een 20D nylon buitentent met PU-coating aan de binnenkant. De GoLite een 15D buitentent met PU-coating. Treksterkte van de gebruikte stoffen werd niet opgegeven. Ik heb de buitentent van GoLite verkozen op basis van lager gewicht, lagere prijs en design (de deur is iets anders van vorm, die een bijkomende ventilatie/kijk opening mogelijk maakt).
    Een volledige mesh binnentent was een no-go voor mijn vriendin.

En gelukkig was er toen een Duitse webshop die voor beide merken de binnen- en buitententen apart verkocht (je kon toen, als je goed zocht, ook nog de losse GoLite badtubs zonder muggengaas vinden).

Indien ik de tent nu zou kopen, zou ik ook gewoon voor de Nigor gaan. De gebruikte materialen zijn in principe steviger/duurzamer en het geheel is lichter (in 2012 was de Eureka nog 400g zwaarder)

Woubeir
    Bijdrager
    Aantal berichten: 773

Mmm, die filmpjes zijn wel nice, maar overtuigend waren ze voor mij ook niet:

1) wil je een luifel, dan moet je direct naar naar de Shangri-La 5 of de Wickiup 4

2) koken in slecht weer met de deur open kan à l’improviste, maar ook alleen maar zolang de regen niet loodrecht valt of echt van voor komt

3) zelfs met buitentent eerst en de binnentent er al in kan de stok er blijkbaar alleen in als je een deel van de buitentent blootstelt aan de buitenomgeving.

mimal
    Bijdrager

Afgelopen zaterdag naar de tentdagen van de kampeerder geweest en de nigor wickiup 4 gekocht.

Nogmaals bedankt aan iedereen voor jullie bijdrage.

6 berichten aan het bekijken - 46 tot 51 (van in totaal 51)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.