HOME FORUM Materiaal en techniek Maaltijden – trekkingfood: jullie favorieten?

7 berichten aan het bekijken - 61 tot 67 (van in totaal 67)
  • Auteur
    Bijdrager
    Aantal berichten: 773

@FrankB

geloof me, die haalt ze er direct uit en nee, alleen Jonge Gouda.

Kan zijn dat je die smaakversterker ook in andere producten vindt, maar dat gaat niet plots maken dat ze kaas toch mag.

Ik wil maar zeggen: je mag het meest energierijke voedsel dat tegelijkertijd zo licht is, hebben, maar als je het niet mag of er amper iets van binnenkrijgt, heb je er niks aan.

Liz
    Bijdrager
    Aantal berichten: 38

Hoi Thijs,

Als middagmaal 2 wraps klinkt goed, een ander alternatief voor kaas of worst is pindakaas op je wrap (helaas vaak glazen pot, plastic potten kan ik in NL slecht vinden), maar sluit me aan bij Woubeir: je moet het vooral lekker vinden en de hele tocht kunnen blijven eten.

Ik vraag me vooral af of je niet wat meer tussendoortjes voor de hele dag moet meenemen? Misschien is het heel persoonlijk, maar ik vind het fijn om toch wel elk uur / elke twee uur een kleine snack te nemen. Meestal neem ik verschillende dingen mee: stukje worst, m&m’s, mini-snickers/kitkat/twix, zoute krakelingen of een andere zoute snack, soms dadels of ander  gedroogd fruit, en voor de eerste dag een appel. Je zou ook nog kunnen denken aan muesli repen. Mijn tip is om vooral voor variatie te zorgen! Hoop dat je hier wat aan hebt voor lunch / middag. Als ik geen wraps meeneem, neem ik gewoon meer snacks mee en dat werkt voor mij op kortere tochten ook prima.

Een warme lunch (noedels?) kan natuurlijk ook als alternatief voor een wrap. Lijkt me best lekker, maar moet wel bij je hiking style passen. Ik neem bijvoorbeeld zelf nooit een hele lange lunch pauze maar veel vaker kortere pauzes, en heb geen zin om ’s middags mijn gasbrander te pakken.

Groetjes en veel plezier met de voorbereidingen!

FrankB
    Bijdrager
    Aantal berichten: 231

@Liz: die warme wrap met gesmolten kaas (en natuurlijk zou salami ook kunnen … Frankfurters veel minder… die bevatten ook meer vocht) en kruiden als ontbijt beviel me perfect (en de kookspullen waren toch nog niet ingepakt).. veel beter dan muesli als ontbijt. . Voor de rest van de dag had ik verschillende mogelijkheden….inclusief muesli-repen, geroosterde mais/noten, gedoogde vruchten, instant-kippennoodles (niet gebruikt), thee erbij…

FrankB
    Bijdrager
    Aantal berichten: 231

ps als gedroogde vruchten had ik pruimen, vijgen en pure vruchtenrepen bij me… en voor nood een paar high-calorie energy bars… die we niet zo lekker vonden, maar wel alles overtroffen op calorie-gebied.
    Pindakaas in plastic potten is wel te krijgen, is op zich een hele goede (je kunt ook een deel van die 450 gram pot overscheppen in een kleiner plastic potje… maar pindakaas op wraps of brood vind ik lang niet zo lekker als kaas of salami.
    en het was waarschijnlijk al duidelijk dat ik het met je eens ben wat ‘lunch’ betreft (overigens konden we tijdens onze tocht regelmatig verse pruimen en perziken kopen in lagere gebieden waar nog her en der dorpjes waren… met zelfgebakken brood, en soms verse zuivel gratis krijgen van herders in hogere)

Kirsten
    Bijdrager
    Aantal berichten: 20

Topic eens vanonder het stof halen… *KUCH*

Recent een paar dagen gaan wandelen in de Ardennen, met 2 overnachtingen in de tent.

Had bij een welbekende outdoorshop te Hamme vriesdroogmaaltijden (ontbijt + avondmaal) gekocht van zowel Trek’n eat als Travellunch wat op zich goede maaltijden zijn maar ik vindt het allemaal nogal tamelijk kunstmatig smaken.

En zodoende ben ik dus volop aan het rondkijken naar volwaardige alternatieven die kort houdbaar, lichtgewicht zijn en vooral heel lekker smaken. Ja ik ben een echte Belgische en leef een beetje als een Bourgondiër op culinair gebied. 🙂

Overdag leef ik op mueslirepen, tortillawraps, peperkoek met een dikke laag pindakaas erop, de klassieke repen (Mars, Snickers, M&M’s), zelfgemaakte notenmengeling en enkele energierepen.

Debbie
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 1048

Hey Kirsten, ik ben jaaaaren geleden overgeschakeld op het zelf drogen van voeding en stel maaltijden samen met zelfgedroogde ingrediënten. Lijkt me iets voor jou!

Een artikel: https://hikingadvisor.be/2011/12/27/drogen-van-voeding/

Recepten en andere tips: https://hikingadvisor.be/voeding/

Kirsten
    Bijdrager
    Aantal berichten: 20

Hoi Debbie,

Ik heb hier en daar reeds over jouw zelfgedroogde voeding gelezen en het lijkt me misschien wel een optie naar de toekomst toe.

Want zoals ik al schreef vind ik de geprepareerde maaltijden niet om naar huis over te schrijven.

Oké, het is ‘ maar ‘ voor enkele dagen maar waarom zou een mens dan geen betere voeding naar binnen mogen werken? Je hebt tenslotte héél véél energie nodig tijdens het wandelen. 🙂

Bedankt voor de links en info’s, ik ga het zeker een keer aandachtig lezen en bekijken!

7 berichten aan het bekijken - 61 tot 67 (van in totaal 67)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.