HOME FORUM Stel jezelf voor Luc

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Bijdrager
    Aantal berichten: 5

Misschien omdat ik als baby wel heel lang kruipen verkoos boven lopen, duurde het zolang vooraleer ik het wandelvirus te pakken kreeg. Er ging eerst een lange periode van backpacken naar de meest bizarre en onbekende landen aan vooraf en daarna ook nog een periode van fietstrekking, van de Noorse Noordkaap tot Compostela en nog wat verder.

Sinds een tiental jaren is het echter enkel lange afstandswandelen wat de klok slaat. Meestal tochten over bestaande paden in Europa, zoals de 2500 km lange GR 5 (Oostende – Nice) of enkele Turkse en Griekse paden. Gewoonlijk moet ik werkelijk elke kilometer van zo’n heel wandelpad verteren vooraleer er sprake is van enige verzadiging. Maar korterbij vallen ook de bekende GR-paden van de Ardennen of zelfs in Vlaanderen wel in de smaak. Hoe langer de tocht, hoe liever eigenlijk en liefst genoeg vervreemdend van de vertrouwde luxe en woonomgeving door te bivakkeren of kamperen onderweg. Sinds enkele jaren vinden die trekkingervaringen ook hun weg in een eigen website over lange afstandsroutes http://www.trekkings.be.

Succes Debbie en Steve, de nieuwe site ziet er lekker fris uit.

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.