HOME FORUM Tussen pot en pint Leen gratis mijn duomid (kopie)

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 30)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 994

Leen gratis een duomid (kopie) voor je volgende tocht.
    De eerste shelter die ik zelf in elkaar heb gestoken was een kopie van de duomid van Mountain Laurel Designs.
    Genoeg besprekingen over te vinden op internet
    Niet heel perfect van afwerking maar na enkele tochten weet ik dat hij degelijk genoeg om zelfs een flinke wind te doorstaan.
    Zie bv de foto’s bij het volgende verhaal op mijn blog.
    Ik gebruik ze niet meer.
    Heb ooit eens een poging ondernomen om ze te verkopen maar ik haal er de kostprijs van het materiaal niet uit, wat toch een minimumvereiste was.
    Nu ligt ze hier ongebruikt.
    Daarom, gooi ik het over een andere boeg.
    Iedereen die lid is van hiking.advisor en minstens door drie berichten na zijn voorstelling nog iets van zich heeft laten horen binnen het forum kan door een simpele reactie binnen deze draad de duomid lenen (voor hemzelf of voor diegene die mee in zijn groep zit)
    Liefst heb ik dat je hem ophaalt en terug brengt.
    Opsturen met de post kan ook maar dan zijn de kosten voor jou.
    Ik ga geen waarborg vragen maar ik verwacht dat iedereen hem met de nodige zorg behandelt alsof het zijn eigen shelter is.
    Een deel van de conversatie moet daarom via deze draad lopen.
    Op deze manier bouw ik een sociale controle in zodat de kans wat groter is dat deze shelter in goede conditie blijft en nog lang kan circuleren.
    Je boekt binnen deze draad de periode dat je hem zou willen lenen.
    Na de tocht breng of zend je hem terug zodat anderen ook de kans krijgen hem te gebruiken (rechtstreeks naar de volgende kan ook als dat beter uit komt.)
    Ik laat binnen deze draad in een paar woorden horen hoe de deal is verlopen en in welke staat ik de shelter heb teruggekregen.
    Schiet niet in paniek als toch eens een naad los komt of een afspanpunt gebreken begint te vertonen.
    Alles verslijt, niets is voor eeuwig.
    Meldt het gewoon even binnen deze draad en ik probeer het te herstellen voor de volgende. Ook benieuwd wat voor anderen de zwakke of sterke punten zijn bij gebruik.
    Met een natte doek verwijder je zichtbaar vuil na de tocht en laat het zeil drogen voor je het opbergt om schimmelvlekken te vermijden enz.
    Benieuwd of dit experiment voet aan de grond krijgt eenmaal er meer forumleden zullen zijn.
    Het lijkt alvast een goedkope manier om eens te ervaren of een meer basic, lichtgewicht kampeerstijl iets is voor jou (want het gaat hier over een shelter zonder binnentent.) Haringen zijn niet inbegrepen.

steve
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 173

Kun je hem missen voor 2 maanden? Wat weegt dat? 😉

ivovm
    Sleutelbeheerder

Hij staat nu in de publieke ruimte.
    Wie eerst komt, eerst maalt.
    Zwaarder dan het origineel door een te overvloedige gebruik van siliconen.
    Gewicht:?
    Hij ligt momenteel bij Joery.
    http://www.flickr.com/photos/den_dzjow/7485853368/in/photostream
    Dacht ergens tussen 600 en 700 gram

ivovm
    Sleutelbeheerder

Een nieuw jaar is begonnen,
    plannen worden gemaakt,
    mijn aanbod blijft nog steeds gelden.
    Net op de weegschaal gelegd: 630 gr

Jonas1984
    Bijdrager
    Aantal berichten: 8

Ivo,

Ik ga binnenkort eens van je aanbod gebruik maken.

Is er veel verschil tussen de Duomid en de trailstar? Ik heb al eens geneusd op de website van MLD en mij lijkt de trailstar iets groter en veelzijdiger op te zetten. Qua ruimte is de Golite Shangra-La precies ook wel een interessante optie.

ivovm
    Sleutelbeheerder

Jonas,
    een duomid en een trailstar zijn niet met elkaar te vergelijken.
    Een duomid vraagt een veel nauwkeuriger opstelling (grondvlak moet rechthoekig zijn en de basis horizontaal opdat hij goed zou staan). Een trailstar is veel flexibeler. Een duomid zal krap zijn voor je lengte maar zeker nog te doen. Nadeel is dat bij regen en wanneer je voor de stok ligt, de druppels je slaapzak kunnen bereiken.
    Spring maar eens binnen om een en ander te vergelijken. Als je de behoefte hebt om een gedachtewisseling op te starten ivm verschillende shelters moet je maar eens een nieuw topic aanmaken, kwestie om in deze draad bij het onderwerp te blijven.

veerle
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 114

Ivo,

Kan ik je Duomid eens uitproberen tijdens het packraftweekend?

Benieuwd hoe de shelter eruit ziet en of hij handig is.

ivovm
    Sleutelbeheerder

Komt in orde,
    breng wel een paar haringen mee.
    Mijn voorraad begint wat te slinken.

massimo
    Bijdrager
    Aantal berichten: 183

Veerle,

Zou ik de Duomid na jou kunnen lenen?

veerle
    Sleutelbeheerder

Natuurlijk, het is niet mijn duomid hé.

Wat is je mailadres? Dan kunnen we verder afspreken.

massimo
    Bijdrager
    Aantal berichten: 183

Zie dat ik wat gemist heb… 🙂

massimomulders@gmail.com

Hoor graag van je!

veerle
    Sleutelbeheerder

De duomid is gister verzonden naar Massimo.

Het voordeel van de mid is natuurlijk zijn pakvolume, mijn akto vouwt iets minder compact op.
    Voor de rest scheelt zo’n mid niet zoveel van enkel in je  buitententje slapen.

Het nadeel van de duomid vind ik wel dat je achter de tentstok/wandelstok moet slapen, al
    is dat nu ook weer niet zo’n groot probleem.
    Wil in de nabije toekomst nog wel eens experimenteren met een eenvoudige rechthoekige/vierkante tarp.

Zo in mijn gedachten zie ik de combinatie van een ‘nest’ en een eenvoudige tarp het meest zitten.
    Nu nog leren stikken en tijd voor vrijmaken 🙂

Bedankt hé Ivo voor de uitleen.

ivovm
    Sleutelbeheerder

Het lenen is dan wel gratis maar…
    Gisteren mijn trailstar naar Luuk gestuurd zodat hij hem kan bestuderen.
    portkosten:13,05 euro voor de goedkoopste formule en ik had begrepen van Veerle dat dit ook de prijs was voor de duomid
    Het is niet te verwonderen dat Bpost flink wat winst heeft gemaakt.
    Allemaal dank zij hun pakjesdienst.
    Als iemand een goedkoper alternatief weet voor een particulier, dat hij het laat weten.

Jolien
    Bijdrager
    Aantal berichten: 9

Afhankelijk van de afmetingen van het ‘pakje’.. (Ik veronderstel dat de Duomid niet zo een grote pakmaat heeft), is het goedkoop om via Kiala te verzenden. (4 euro) en Kialapunten zijn er overal in Vlaanderen..

Jolien
    Bijdrager
    Aantal berichten: 9

Maar Kiala duurt waarschijnlijk wel langer dan B-post

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 30)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.