HOME FORUM Stel jezelf voor Lato

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Bijdrager
    Aantal berichten: 8

Ik ben Thomas, 29 jaar en uit de kempen (Geel).

Momenteel doe  ik vooral tochten van +-12 tem 25 km,
    de laatste tijd ben ik enkele keren naar de Voerstreek geweest en een keer naar Hageland.
    Verder is het vooral wandelingen in de regio van Geel. Meestal wel wandelknooppunten.

Omdat ik het gevoel heb dat ik de streek hier wel wat gezien heb (ook is dat verre van nog niet),
    begin ik meer eens de auto te nemen en +- 1uur- 1.5uur te rijden om toch eens een ander landschap te hebben.
    Vooral het panoramische ligt me wel.

Maar ik heb zo wat nood aan nieuwe uitdagingen,
    ik heb in principe wat (decathlon) materiaal liggen om eens een meerdaagse tocht te doen, maar het komt er maar niet van.

deze zomer zou ik nog graag een keertje naar Hageland gaan, nu heb ik daar de westelijke kant gedaan (Wezemaal-Vlasselaar-Holsbeek). Nu zou ik graag nog meer de andere kant doen met Nieuwrode en tielt-winge bijvoorbeeld. Dan heb ik in Hageland en de Voerstreek toch al veel gezien op korte periode.

De streek gr van Haspengouw spreekt me ook nog aan, waarschijnlijk dan wel een kortere versie.

Verder droom ik vooral van de Mullerthal trail, west highland way, en oost europa.
    Ook scandinavie spreekt me wel aan. Maar dat zijn dingen die bij dromen zullen blijven vermoed ik 😉

Meer realistisch zal de vlaamse ardennen nog zijn en dan richting de hoge venen en ardennen, maar dat zal niet meer voor deze zomer zijn.

gr

caersbart
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 108

Hey Thomas,

Welkom 😉 Ik ben zelf van Westerlo dus ik ken de streek redelijk goed. Ikzelf volg al een tijdje de GR 128 door Vlaanderen, misschien is dat wel iets voor jou. Komt o.a. door de Voerstreek en het Hagenland en nog veel meer mooie stukjes Vlaanderen.

Ik zie niet in waarom Mullerthal trail, West Highland Way, Oost-Europa of Scandinavie dromen zouden moeten blijven. Het zijn, of er zijn, genoeg redelijk gemakkelijke paden om je eerste hiking stappen te zetten.

Misschien eens inschrijven op één van de activiteiten van Hiking Advisor?

ivovm
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 996

Thomas,

ik had net als Bart het gevoel dat je het misschien iets te voorzichtig aan pakt om je grens te verleggen.

Je leert veel bij door samen met anderen te gaan stappen. Met wat basisgerief, een goede basisconditie zonder blessures (erg belangrijk) en ondersteuning vanuit de groep kan je veel ervaring op korte tijd opdoen. Kleine foutjes zijn vergeeflijk omdat je op de groep terug kan vallen. Net terug van een driedaagse over eisleck trail onder hiking advisor vlag waar ik die ervaring toch meende te voelen bij de deelnemers.

Het forum wordt veel gebruikt om info te vergaren maar het ontbreekt soms aan nieuwe voeding vandaar dat ik blij ben dat door je voorstelling, je mee werkt om er de beweging in te houden. Welkom.

Lato
    Bijdrager

Thx heren,

Ik ga zeker de gr 128 eens bekijken, aangezien het nog redelijk dicht in de buurt is lijkt het me ideaal om kennis te maken met gr routes. Momenteel heb ik enkel ervaring met wandelknooppunten of hier en daar eens een plaatselijke luswandeling.

Verder ben ik inderdaad te voorzichtig volgens mij. Ik zit vol goede ideeën, maar meestal stopt het bij die ideeën. Ik heb hier wat materiaal van quechua, dus voor in België in de zomer periode moet dat zeker volstaan.

Die activiteiten lijken me zeker wel interessant, je zal daar veel ervaring kunnen opdoen en misschien toch net iets sneller uit de comfort zone leren gaan. Het geeft ook een veiliger gevoel, dan dat je maar alleen op pad gaat

joeyckmans
    Bijdrager
    Aantal berichten: 11

Hey Thomas,

Op deze link: http://www.originelewandelingen.be/wandelingen.php kun je nog een aantal wandelingen vinden tussen Geel en St Joris Winge. Ik heb er zelf al een aantal van gedaan en ze zitten goed in elkaar. Ik ben zelf van Blauberg en hier in de streek kun je ook nog mooie tochten doen.

Sven
    Bijdrager
    Aantal berichten: 322

Wat betreft Müllerthal trail, je zou gewoon op een camping kunnen staan, en van daaruit dagwandelingen maken. Ik denk nu aan Camping Martbusch in Berdorf, staat pal op de trail en vlak naast een prachtige canyon en dicht in de buurt van uitgesleten rotsen waar je door moet wandelen. Zo ben ik zelf begonnen, +- 20 jaar geleden. Heel laagdrempelig, maar nog altijd heel mooie herinneringen aan. De ervaring die ik toen heb opgedaan gebruik ik nog altijd.

Lato
    Bijdrager

allemaal zeer hard bedankt voor de tips!
    ik ga er zeker rekening met houden.

Nu zondag ga ik als de omstandigheden het toelaten, nog eens naar hageland.
    Dan heb ik daar toch ook al redelijk groot deel gezien.

Daarna zou ik toch eens graag die gr 128 gaan uitproberen,
    net zoals de website van originele wandelingen.

Voor Luxemburg zou ik graag toch nog wat meer ervaring hebben, zodat ik daar eventueel een wandel week van kan maken.
    Die camping lijkt me dan zeker ideaal

Lato
    Bijdrager

Zondag nog eens naar Haspengouw gegaan,

we hebben daar de greenspot wandeling van Borgloon (12km) gekoppeld aan die van Heks (9km).

Mooie wandeling, in Borgloon zat je vooral tussen de appelen en de peren. In Heks liep je meer door de velden.

Hier vertrokken in de regen, maar ginder enkel zon gehad. De dag afgesloten met een plaatselijk biertje, wat moet een mens nog meer hebben…

Echte topdag en een aanrader

Lato
    Bijdrager

We hebben daar precies ook ergens tussen Borgloon en heks een bivakzone gezien, allemaal tenten in de vorm van een bal die in bomen hingen.

Verder was er ook water voorzien, wc en plaats voor bbq/kampvuur.

Lato
    Bijdrager

ik heb nog eens een (tot nu toe ongebruikte) gr kaart boven gehaald, heel België staat er op met een klein stuk van de buurlanden. (schaal 1 : 300 000)

Deze kaart is echter van 2011, is dit nog betrouwbaar?
    Mijn schoonbroer en ik willen graag een stuk van de GR Kempen doen, om eens een GR route te proberen.
    Maar als ik mijn kaart vergelijk met de website, merk ik precies toch wel wat verschil.

Om wat preciezer te zijn,  we zouden vertrekken tussen Tielen en Lichtaart om dan richting Herentals naar Lille te gaan.
    Daar zou ik even overschakelen op wandelknooppunten, zodat we van Gierle terug richting onze startplaats zouden komen.

Maar dan is het wel handig om te weten, of mijn kaart nog up to date is 😉
    Iemand ervaring met dat stuk?

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.