HOME FORUM Wandelgebieden Kungsleden toerskiën

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Bijdrager
    Aantal berichten: 10

Hej!

Ik wil volgende winter graag de Kungsleden per toerski doen. Nu is mijn vraag wat de benodigde ervaring hiervoor is. Ik heb nog nooit gelanglauft/toer geskied. Ik ski wel ‘gewoon’ en ga vlotjes van de rode pistes. Zwart is meestal nog moeilijk.

Ik heb in september de Kungsleden reeds gewandeld en had niet de indruk dat het er echt stijl wordt en dat toerskiën zonder ervaring wel moet lukken. Eventueel met een paar oefendagen in de Vlaamse Ardennen.

Ik geef ook nog even mee dat ik in de hutten zou slapen en dus niet het extra kampeergewicht moet meezeulen, moest dit ook een rol spelen.

Ik hoor graag wat jullie mening is!

Groetjes,

Gijs

ivovm
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 996

Gijs,

ik heb een eerder topic eens diagonaal overlopen.

Ik zou het gewoon doen. Van hut tot hut is een veilige manier.
    Daar zal altijd wel een spoor zijn dat je kan volgen en mocht het
    weer ongunstig evolueren dan blijf je gewoon in de hut.
    VBL en andere..zijn ook niet nodig omdat je iedere avond je materiaal kan drogen.
    Na ons HA café https://hikingadvisor.be/kalender/ha-cafe-toerlanglaufen-in-scandinavie/
    zijn er twee kandidaten opgestaan om mee op tocht te gaan. 11 maart vertrekken wij met 4 naar
    Abisco voor een tocht. Ik ga ervan uit dat voor jouw “volgende winter” 2021 is?

Thomas
    Bijdrager
    Aantal berichten: 93

Ik ben eigenlijk ook iets dergelijks al lang van plan, maar vrees dat het er in 2020 weer niet van zal komen. Ik sluit me aan bij de 2021 groep 🙂

ivovm
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 996

Volgende kan je misschien ook wat houvast geven.

In eerste instantie gingen we meer richting saltoluokta en omgeving maar qua plaatselijk vervoer in combinatie met nachttrein lag dat ongunstig en is ons startpunt abisko geworden. Verder zullen de weersvoorspellingen van het moment bepalend zijn hoe onze tocht gaat verlopen. Ik heb van Joery begrepen dat er veel sneeuw ligt maar dat het eerder een zachte winter is. Het zal opletten zijn bij het oversteken van waters. Volgende routes zijn uitgezet.

https://caltopo.com/m/83T8

Het gaat in eerste instantie tot vistas. We willen graag via Nallo maar dat wordt op het moment beslist afhankelijk van onze vorderingen en terreinmoeilijkheden

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.