HOME FORUM Stel jezelf voor Kjell

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Bijdrager
    Aantal berichten: 26

Hallo allemaal, ik ben Kjell.

BIO:
    Ik ga al zo lang ik mij kan herinneren met mijn ouders op vakantie naar de Alpen, waar we minstens 10 dagen per zomer bijna dagelijks stevige dagtochten ondernomen. Sinds vorig jaar ben ik samen met mijn vriendin begonnen met meerdaagse huttentochten, namelijk de Peter Habeler ronde en de Stubaier Höhenweg.

VRAAG:

We willen graag nog meer vrijheid tijdens onze tochten en dus zijn we begonnen met het aanschaffen van materiaal om ook bivaktochten te kunnen stappen i.p.v. enkel huttentochten. Nu willen we ons materiaal testen en fine-tunen met enkele kortere tochten. Een eerste 2,5-daagse langs twee bivakplaatsen in de Kempen (gebaseerd op tocht 2 van bivakzone.be) was alleszins al geslaagd.

Ik ben op zoek naar suggesties voor meerdere leuke bivaktochten die in een (verlengd) weekend passen zodanig dat we goed voorbereid zijn om hopelijk volgende zomer een langere tocht te ondernemen.

Noord-Frankrijk heeft zeker de voorkeur, omdat ik meer te vinden ben voor wildbivakkeren dan met z’n allen rond een paaltje te staan (zeker op de goed bereikbare bivakzones in de zomer is het vaak veel te druk).

Alvast bedankt voor de suggesties!

Kjell

Debbie
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 1048

Hey Kjell,

Heel erg welkom op het forum. Leuk om horen dat je je aan het bivakkeren hebt gewaagd. Noord-Frankrijk biedt zeker mogelijkheden, vooral de regio van Monthermé vind ik heel erg de moeite. Enkele verslagen vind je op mijn blog.

Verder wil ik je niet aanzetten tot illegale praktijken, maar als je maar met twee bent, kan je ook discreet gaan wildbivakkeren of toestemming vragen aan een boer om je tentje ergens neer te zetten. Tot voor enkele jaren waren ze zelfs geen bivakzones in Wallonië, en dan waren dat de enige mogelijkheden als je een drukke camping wou vermijden.

Groeten,

Debbie

KVerb
    Bijdrager
    Aantal berichten: 26

Dag Debbie, merci voor de tip, die regio ga ik zeker eens bekijken.

Nog een opvolgvraag: eens je een regio gekozen hebt, welke info zoek je dan en waar vind je die? En hoe destilleer je die info tot een route? Ik heb geen ervaring met zelf een route uitstippelen aangezien ik altijd goed gedocumenteerde routes kies, en weet ook niet goed hoe er aan te beginnen…

Debbie
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 1048

Ik koop altijd stafkaarten van de regio en stippel zo mijn routes uit. GR’s staan op de Franse stafkaarten uitgetekend (in tegenstelling tot de Belgische) en ik heb die deels gevolgd, maar ook andere paden gebruikt als ik vond dat dit een mooiere route opleverde. Als je de kaart naast mijn verslag legt, dan kan je zo mijn gelopen tocht reconstrueren, maar niets weerhoudt je om een eigen variant te maken!

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.