HOME FORUM Stel jezelf voor Hi, my name is Dzjow… den Dzjow!

Tags: 

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Moderator
    Aantal berichten: 380

Mijn naam is Joery Truyen. Tijdens mijn intussen lang vervlogen studententijd waren er meer studenten die me kenden als “Joe” dan onder mijn werkelijke naam. Het is in die tijd dat ik ook op het geweldige idee ben gekomen om mijn roepnaam te verzilveren op het internetgebeuren onder de eigenzinnige letterspeling “Dzjow” en die vreemde naam klinkt intussen in hikingkringen ook al bekender in de oren geloof ik, al wist al die tijd waarschijnlijk geen kat hoe het eigenlijk diende uitgesproken te worden.

Het hiken is begonnen met dagtochten tijdens vakanties in de bergen met mijn ouders toen ik nog een kind was. Als puber trok ik er vervolgens steeds vaker alleen op uit, al werd het toen meer trailrunnen dan hiken. Eenmaal op vakantie in een bepaald berggebied heb ik altijd al de drang gevoeld om zoveel mogelijk te willen ontdekken in de beschikbare tijd, dat hoog gelegen bergmeer ingebed tussen die wilde pieken, die gletsjer die toch wel zo indrukwekkend oogt op de kaart, die bergtop waarop het uitzicht wel niet anders dan overweldigend moet zijn,… Alleen ontdekte ik dat met dagtochten alleen, ik mocht dan nog zo hard lopen op mijn sportschoentjes als ik kon, ik die verst afgelegen plekjes hoog in de bergen die uiteindelijk meestal het meest interessant leken, vaak gewoon niet kon bereiken vanuit het dal in een dagtocht. Zo keerde ik vaak toch met een onvoldaan gevoel weer huiswaarts. Toen ik 19 was, was ik eindelijk zo slim om aan een meerdaagse trektocht te beginnen, ja verstand komt met de jaren zeggen ze. Dat was de oplossing. Na mijn eerste trektocht, die liep over de Stubaier Höhenweg, wist ik dat ik dit nog veel meer ging doen. Die eerste trektocht ligt nu precies 10 jaar in het verleden. Intussen moet ik bekennen dat ik al bijna elk middengebergte op het Europese vasteland heb bezocht, vele streken in de Alpen, Pyreneeën, Scandinavië, maar mijn mooiste tocht tot dusver blijft Zuid-Groenland. Veel te veel in Europa gebleven dus, iets waar ik de komende jaren toch verandering in wil brengen. Voorts moet ik in die 10 jaar tijd intussen vaststellen dat ik toch wel een hele transformatie heb doorgaan. Ik loop intussen vaak met een deelbare peddel op mijn rugzak met daarin een soort rubberen bootje en ben een hikingsnob geworden die elk item in de rugzak op voorhand in een excel-tabelletje heeft staan met daarbij het gewicht afgemeten tot op de gram op de weegschaal.

Voor de rest hoop ik een plezierige tijd te beleven met hiking advisor, op de site en hopelijk ook daarbuiten en wens ik Debbie en Steve alvast veel succes met het verder uitbouwen!

steve
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 177

Eindelijk weet ik waar die duivelse “Dzjow” vandaan komt. Tis gewoon fonetische JOE. Wees welgekome en laat ons er een lap op geven!

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.