HOME FORUM Materiaal en techniek Help, ik zak door het ijs. Wat nu?

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 996

Er zou op veel aspecten ingegaan kunnen worden binnen mijn verhaal.
    Het is niet de realiteit maar hoe ermee wordt omgegaan.
    Deze beslissingsboom is oneindig variabel.
    Misschien heeft de lezer iets aan mijn ervaring wanneer hij zich ook in nesten heeft gewerkt.
    We moeten niet allemaal Dancercour heten (en nog wat andere beschouwingen).

Debbie
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 1048

Wow, Ivo, wat een verhaal. We zijn blijkbaar niet de enige die iets hebben meegemaakt deze winter. De hulpdiensten meteen contacteren had misschien slimmer geweest maar toch, uiteindelijk moeten we er ook vanuit gaan dat we onszelf moeten helpen in dergelijke condities (als we de wildernis willen opzoeken, moeten we er de gevolgen bijnemen) en volgens mij heb je dat niet slecht gedaan.

boelo
    Bijdrager
    Aantal berichten: 139

Gelukkig is Ivo nog onder ons. Ik ben het maar gedeeltelijk met Debbie eens, want je hebt wel wat geluk nodig en je moet ook nog eens goed kunnen improviseren. Dat was hier beide van toepassing.

Koen
    Bijdrager
    Aantal berichten: 120

Dag Ivo, wat een pech zeg!

+1 voor het zelfstandig handelen. Ieder verstandig mens dat dergelijke omstandigheden opzoekt kent risico’s (en jij des te meer) en weet hoe hij of zij moet handelen. Enkel onbezonnen óf zeer ervaren mensen drukken direct op de noodknop.

Werner
    Bijdrager
    Aantal berichten: 57

Sterk stuk. Zeer leerrijk.

Arne L.
    Bijdrager
    Aantal berichten: 134

Ivo, knap stuk.

Bedankt om het te schrijven én te delen met ons.

erph
    Bijdrager
    Aantal berichten: 55

Chapeau, zowel voor de zelfredzaamheid als voor het verslag.

En wees niet te hard voor jezelf. Het is aartsmoeilijk om op je eentje in een crisis situatie de juiste problemen in de juiste volgorde zo goed mogelijk op te lossen. Dat vereist naast je technische bagage ook een hele hoop mentale kracht (OK, en soms een beetje geluk).

Alles kan altijd beter, maar de uitkomst geeft je gelijk: overleven zonder noemenswaardige schade!

Saskia
    Bijdrager
    Aantal berichten: 129

Ivo, wat leerzaam  om te lezen en mooi opgeschreven ook. Je beslissingsboom (mooi woord trouwens, kende ik nog niet) is ergens wel herkenbaar en hier kan ik voor mijn mezelf ook wel nuttige dingen uithalen, waarvoor dank.

Ik heb bewondering voor hoe je het gedaan hebt! Je kan nog lang nadenken over wat je misschien anders had moeten doen, maar achteraf, in je warme huis is het perspectief niet te vergelijken. Mentaal vast een flinke slag dat je weer een wintertocht in Sarek heb moeten afbreken. Je hebt nu wel een bak ervaring voor de volgende poging. Driemaal is scheepsrecht, toch…?

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.