HOME FORUM Stel jezelf voor Hallooo

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Bijdrager
    Aantal berichten: 1

Hallo beste hikers!

Ik kwam dit forum ,site ,een tijdje geleden al tegen via google als ik opzoek was naar hikingtrails en vond dit een zeer informatieve website! Zo wil ik me dus ook voorstellen op het forum om zo leuke verhalen ,tips of adviezen te horen en krijgen van mensen die ook zo genieten van een natuurhiking.

Ik ben Lander ,28j en woonachtig in Oostkamp. Ik heb weinig ervaring met hiken omdat ik dit nog maar 2 keer heb gedaan. Maar vanaf de eerste keer was ik meteen verkocht!

Mijn eerste tocht was starten in Zuid-Frankrijk waar we starten en terug eindigen in het stadje Gresse-En-Vercors. Een hikingtocht met als hoogtepunt Le Grand Veymond! Dit doe ik niet alleen maar met m’n neef. Dit klikte direct goed op alle lijnen van de tocht ,die toch ook wel belangrijk is. Wat vast staat in onze hiking-mindset is dat we echt ons willen ‘afsluiten’ van de bewoonde wereld voor een kleine periode. De eerste tocht hadden we elk een rugzak van +-35kg op onze rug. (Dit was serieus zwaar en hebben waarschijnlijk wel domme fouten gemaakt qua rantsoen enz.)

Dit is dus nu een afspraak die ik samen met m’n neef heb gemaakt om elk jaar 1keer een hiking tocht te doen en zo even de ‘reset’ knop in de duwen van ons druk leven hier op aarde 😀

Greetz,

Lander.

ivovm
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 934

Lander,

je bent welkom hier. Ik kan het me voorstellen dat wanneer le grand veymont een van je eerste bestemmingen was, je met “zin naar meer” bent afgedaald. Ik vond het daar ook een mooie hoek. Het lijkt dat je profielfoto er is genomen. En die 35 kg, als je er al bewust van bent dan zullen de kilo’s er wel afvliegen.

caersbart
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 103

Op https://hikingadvisor.be/starttohike/ staat nuttige info en o.a. paklijsten voor hikes. Misschien kan je eens kijken om je gewicht naar beneden te halen. Dit gezegd zijnde, mijn eerste trekkings was ik ook (te) zwaar geladen hoor 😉

toon
    Bijdrager
    Aantal berichten: 134

Skurka heeft zijn template geupdate (upgedate?). Bijgewerkt.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.