HOME FORUM Stel jezelf voor Hallo!

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Bijdrager
    Aantal berichten: 1

Hallo,even kort voorstellen.Ik ben Jonas, 32 jaar, uit west-vlaanderen. Ik zit al lang met het idee om een meerdaagse trekttocht te maken in mijn hoofd, maar tot nu toe is daar nog niet echt iets van gekomen.Ik ben echter van plan om daar in komend voorjaar verandering in te brengen, met enkele vrienden, de een al wat meer ervaren dan de ander. Qua conditie ben ik volop hieraan aan ’t werken. Maar zoals ik al zei, nog geen ervaring met een meerdaagse trektocht. Ik heb hier al redelijk wat reisverslagen gelezen om toch een beetje een idee te hebben van wat ons te wachten staat en om me goed voor te bereiden. Ik lees echter veel dat enige ervaring in de bergen is vereist. Ik heb wel al enkele wandelingen in de Pyreneeën achter de rug (ondertussen wel al een tijdje geleden), en hoogtes schrikken me niet rap af. Echter nog geen ervaring met via ferrata’s of zo. Ook al veel gewandeld in de Vogezen. Om m’n beenvastheid wat uit te drukken, ik heb ondertussen al 2 maal de sentier des rôches in de vogezen afgewandeld, zonder al te veel moeite (buiten het toch wel lastig zigzaggend paadje tussen de berghut en het bezoekerscentrum op de col. (Alhoewel ik dat zo opnieuw zou doen).Welke wandeling we zouden willen doen hangt er wat van af. een deel van de via egnatia en ook de Carian trail me enorm aan. Maar misschien dat dit voor een 1e trektocht wat hoog gegrepen is.Zouden de gorges du tarn, of een tocht in de (voor)alpen of Jura (zonder via ferrata natuurlijk) meer te doen zijn?Alle info is welkom, ik sta open voor alle suggesties  🙂

ivovm
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 996

Jonas,

je bent welkom.

Het feit dat je eerst begint met een 5 daagse in de ardennen geeft blijk van gezond verstand om je actieradius geleidelijk uit te breiden/op te bouwen, ervaring op te doen.

Er valt hier op dit forum genoeg te lezen binnen het topic ‘tips en tricks” maar alles staat of valt met de praktijk dus “gewoon gaan doen”. Sluit eens aan bij een groepsaktiviteit die hier wordt aangeboden. Ik heb altijd veel geleerd door te stelen met mijn ogen.

Concrete vragen stel je best in een apart topic. Zo houden we het hier wat overzichtelijk.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.