HOME FORUM Stel jezelf voor Griet

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Bijdrager
    Aantal berichten: 15

Nadat ik zomaar het forum binnenstormde met een vraag over Noorwegen (zie ‘Wandelgebieden’), bedacht ik mij dat ik me misschien toch even moet voorstellen. 🙂 Ik ben dus Griet, 35, en trek samen met mijn vriendin, onze twee honden en ons kampeerbusje graag de wijde wereld in. Jaren geleden wandelden we (toen nog zonder honden) het fantastische W-parcours in Torres del Paine (Chili), een super ervaring. Daarna volgden er nog veel kampeertrips en dagtochten in Europa, maar een echte trektocht is er op één of andere manier nooit meer van gekomen.  Tijd dus om daar verandering in te brengen! Over een dikke week vertrekken we voor drie weken naar (Zuid-)Noorwegen en daar hopen we één of meer korte huttentochten te lopen met de honden. Ik vind niet zo makkelijk mijn weg in het overaanbod aan informatie over hiken en hutten in Noorwegen (wat ik zoek: tochten van 3 à 4 dagen, geen al te zwaar parcours, met overnachtingen in bemande of self-service hutten waar honden toegelaten zijn), dus al wie tips heeft, laat maar horen!

Debbie
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 1048

Griet,

Héél erg welkom op het forum.

Tja, als je op stap wilt gaan, komt er wat voorbereiding bij kijken, hé, maar een leuk plan zorgt voor veel voldoening en ook gemoedsrust. De volgende keer begin je er best wat vroeger aan…

Ik raad je het boekje van Jolanda Linschooten aan over ‘Bergtochten in Noorwegen’ en onze Noorwegenpagina eens te doorspitten, daar vind je ook heel wat verslagen.

Als ik jou was, zou ik kampeermateriaal meenemen, zo ben je een stuk vrijer.

Rondane en Dovrefjell zijn vrij toegankelijke gebieden, maar je zult zeker op voorhand de hutten moeten contacteren om te weten of je hond welkom is.

Eventueel moet je gewoon een lokaal toerismebureau binnenstappen.

water.instead
    Bijdrager
    Aantal berichten: 15

Bedankt voor de tips, Debbie.

Ik heb me intussen het boekje ‘Bergtochten in Noorwegen’ aangeschaft, ziet er interessant uit. Ik heb ook via mail van het DNT-kantoor wat voorstellen gekregen voor korte trektochten in Hardangervidda, Jotunheimen en Rondane, met verblijf in hutten waar honden toegelaten zijn. Morgen vertrekken we. Spannend! 🙂

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.