HOME FORUM Wandelgebieden GR 151 of korter alternatief

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Bijdrager
    Aantal berichten: 5

Hoi

Heeft iemand de GR 151 reeds volledig afgelegd? Ik kan er nergens een verslag over terugvinden.
    Ik was eigenlijk opzoek naar een leuke trektocht (lus) van 5 dagen, deze is wel wat langer.
    Een ander alternatief kan ik echter niet meteen terugvinden, behalve de nu toch wel zeer drukke tochten zoals “entre lesse et lomme”

Bedankt voor de input!

ivovm
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 991

Ik kan niets zinnigs zeggen over de gr151. Geef wat gedachten mee om evt een idee uit te werken. Ik heb zelf volgende aangevinkt: https://www.wandeleninlimburg.be/nl/routes/134900164/?lon=5.6646695509965&lat=51.01492385562588&z=12

om uit te werken, evt wat varianten in te steken om zoveel mogelijk verharding te vermijden. Iets teveel asfalt naar mijn goesting maar dat gebied heeft heel wat mogelijkheden om een bivak te maken waar je in alle rust kan verblijven (als ik de luchtfoto’s van de route bekijk).

De laatste tijd ben ik een paar keer op verkenning gegaan aan de hand van de wandelknooppunten (voor evt toekomstige weekends voor hikingadvisor). Ik zocht dan vooral de onverharde paden op. Het lijkt me perfect mogelijk om met hulp van hun website een route uit te zetten van 5 dagen (en die evt te verfijnen eenmaal je ze hebt overgebracht op een kaart). In het weekend heb ik bv de grote nete verkend tussen Geel en Lier. Je kan daar kilometers wandelen over de dijk zonder één meter asfalt onder de voeten te krijgen. Bewoning is er amper.  Onderweg zag ik heel wat opties om een bivak te maken.

HikingDB
    Bijdrager
    Aantal berichten: 8

Eind juli 3 dagen op de GR151 gewandeld. Dit van Marche-en-Famenne tot Libramont. In zowel Marche als Libramont is er een treinstation. Onderweg sliepen we in hotels. Je kan eventueel nog verder stappen tot Neufchateau en daar de trein nemen.

Dagindelingen en andere info hier terug te vinden.

Onderweg eigenlijk bijna niemand tegen gekomen.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.