HOME › FORUM › Tussen pot en pint › Tips voor het forum + mogelijkheid tot testen
-
AuteurBerichten
-
Waarschijnlijk ben ik niet de enige die (zeker in het begin) met enige ‘vrees’ op -bevestiging- heeft gedrukt
wanneer een topic werd aangemaakt.
Ik heb zelf ook nog niet alle mogelijkheden uitgeprobeerd.
Ik stel voor dat we deze draad gebruiken om een en ander uit te testen.
Vet, schuin schrift,.. krijg ik het voor elkaar om een foto te plaatsen enz.
Werkt volgens mij ook drempelverlagend in gebruik van het forum.
Beetje zoals op backpackinglight
Tenzij de webmasters het anders beslissen en er bv een apart onderdeel van maken binnen het topic overzicht.
test:
bplIK probeer een foto te posten uit mijn online picasa album (zonder verwijzing naar dit album).
Een handvat vind ik op
http://www.redgage.com/blogs/tekbytes/how-to-insert-an-image-from-picasa-to-your-redgage-blog-post.html
Ik druk op “link to this photo”
er verschijnt iets gelijksoortigs op mijn scherm
Vink “image only” alleen afbeelding (geen link) aan
Embed this photo (afbeelding insluiten) copieer ik.
en breng die over op het scherm achter “img” (boven lege antwoordpagina)
geen idee hoe forum reageert op formaat.
Ik druk op 640 px
voor 400 px
deze keer zonder beschrijving “test foto”edit:
in de eerste foto “geef een beschrijving van deze foto” testfoto ingevuld maar daar is niets van terug te vindenquote
vet
schuin
doorstrepen- test li
- test
-
test
edit
ul en ol: geen idee waar dat over gaatul = unordened list (gewoon een opsomming)
ol = ordened list (opgesommende lijst met nummering, althans dit zou zichtbaar moet zijn mits het goed gestyled is in de CSS)
Meer info over in- en uitschrijven voor een deelforum of forumtopic:
(1) Inschrijven voor een deelforum (vb. wandelgebieden): kan enkel door naar dat deelforum te gaan en effectief op “inschrijven” te klikken. Eenmaal ingeschreven, wordt de knop “uitschrijven”.
(2) Inschrijven voor een forumtopic: werkt op dezelfde manier met een knop “inschrijven” (die je daarna kan gebruiken om uit te schrijven). Echter als je een reactie post, staat onder je reactie automatisch de optie “blijf op de hoogte” aangevinkt. Wie geen mailberichten van nieuwe reacties in dit forumtopic wilt krijgen, moet dit zelf uitvinken!
(3) Voor wie graag een overzicht heeft van alle topics en deelfora waarvoor hij of zij is ingeschreven, gaat naar zijn profielpagina en het tabblad “inschrijvingen”. Daar kan je zelf bepaalde zaken deleten. Hieronder enkele foto’s ter illustratie:Klik op je naam naast je profielfoto:
Ga naar het tablad ‘inschrijvingen’ en klik op het kruisje om een topic of deelforum te verwijderen:
Nog eventjes een oude tip aanhalen.
Af en toe duiken er ongewild html-codes op in een bericht. Mijn eigen ervaring is dat het er ‘spontaan’ bijkomt na het opslaan, meer bepaald als de tekst van elders gekopieerd en geplakt wordt in een bericht. Blijkbaar is dit een bug op het thema (dat we van het internet geplukt hebben), die we geregeld updaten maar dit is nog altijd niet in orde.
Ik tracht waar mogelijk zelf correcties uit te voeren om deze vervelende tekens eruit te halen. Normaal kan je ook zelf via het wieltje en ‘bewerk’ je bericht aanpassen, en dus die code er weer uithalen. Na het opslaan, is het dan meestal weer in orde.
Onze excuses. Mocht het niet lukken om zelf je bericht te bewerken, laat het ook even weten.
Als dit berichtje er nog steeds staat als je dit leest betekend het dat het mij niet meer gelukt is om dit bericht te bewerken. Hellup, waar is die functie gebleven? 😀
Koen,
je moet onder je naam op ‘details’ klikken, dan zou je moeten kunnen bewerken.
Als er niets verandert, dan moet je je eens opnieuw inloggen.
Had het net ook opnieuw voor gehad.Ook mij lukt het niet om berichten achteraf bij te werken. Wanneer ik op details klik, kan ik verder op het nummer van de post klikken of op ‘reactie’, maar geen van beide maakt het mogelijk het bericht te bewerken.
Goed dat jullie dit melden. Ik zal eens met Steve zien of we dit kunnen verbeteren, het is ook mogelijk dat dit samenhangt met de programmatie van bbpress (de plugin die we hier gebruiken voor het forum).
Is dit nog altijd een probleem?
We zijn net voor deze berichten verschenen overgeschakeld op WordPress 4.0 die misschien wat compatibiliteitsproblemen met dit thema heeft. Een .0 versie is altijd een klein beetje beta, dus het kan daarmee te maken hebben.
Indien het bij versie 4.1 nog altijd aanwezig is, zullen we verder graven, want we hebben momenteel niet echt een clue.
[edit na bewerken en bevestigen => dus bij mij werkt het]
Nope, ik zie enkel ‘reactie’ als ik op details klik. Dit treed op bij IE en Chrome. Ook in incognito-venster om lastige cookies/sessions te weerleggen. Overigens zie ik nergens een uitlog knop?
Ook hier geen verandering: nog steeds nummer van post en ‘reactie’. Firefox op mac. Ik kan op het forum ook niet meer zien wanneer de laatste reactie op een bepaald topic gebeurd is, maar dat is misschien de bedoeling.
Tenzij ik over het klokje ga, natuurlijk… Mijn fout… Uitloggen kan ik ook, helemaal rechts boven op het scherm, bij mijn profiel
Nu werkt het wel, hoor! Proper werk!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.