6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Bijdrager
    Aantal berichten: 49

Hey,

Op trekking eet ik door de dag heen en als lunch energierepen. Echt lekker zijn ze niet allemaal en na een paar dagen ben ik ze al beu. Het is wel zo gemakkelijk mee te nemen en is erg compact. Maar echt goedkoop ook weer niet. Er is ook ongelooflijk veel keuze, te veel.

Heeft er iemand veel ervaring mee? Wat zijn de best uitgebalanceerde repen?
    Ik gebruik ze als volwaardige maaltijd wel te verstaan.

Heeft er iemand ervaring met het zelf maken van die dingen? Recepten? En blijven die zelfgemaakte repen dan ook een tijdje goed? Te verstaan tot 2 weken in de rugzak, zonder te schimmelen, rotten, gisten of wat dan ook?

Advies welkom 🙂

boelo
    Bijdrager
    Aantal berichten: 135

Hey philip!

Mijn eerste gedachte was: weer iemand die een beetje vreemd bezig is. Mijn tweede gedachte is: dit is wel een bekende vraag/probleem, zij het dan in een meer militaire setting. Een belangrijk punt is ook dat je niet failliet wil gaan aan losse reepjes van 2-3 euro per stuk. Mijn advies luidt dan ook om te kijken op asmc.de en wel speciaal naar de noodrantsoenen NRG-5 , BP-WR en de MFH Armee Power Riegel. Alles zit al in de vorm van repen. De voedingswaarde is dermate hoog dat je zelfs de hoofdmaaltijd kan overslaan. En omdat dit spul in massa voor NATO-legers wordt gemaakt, is de prijs heel dragelijk.

Je zult wel wat proefondervindelijk onderzoek moeten doen om uit te vinden wat je precies aan voedingswaarde/dag en afwisseling nodig hebt. Succes gewenst!

Saskia
    Bijdrager
    Aantal berichten: 129

Ik eet al jaren als lunch fruitkeks (op trektocht wel te verstaan…), te verkrijgen bij de bever. Verveelt me nooit.  Er zijn ook hardkeks,  iets minder smakelijk vind ik, maar met beleg wel op te fluffen.

In de supermarkt zijn er ook steeds meer maaltijdvervangers in de vorm van repen en crackers, kijk maar een in de schappen.

Ergens hier op de site staat ook een artikel met recepten van o.a. toerbrood, maar de houdbaarheid kan daarbij wel een probleem zijn inderdaad.

ivovm
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 991

toerbrood is al genoemd. Als je het droog genoeg bakt is het maanden houdbaar (maar ik gebruik het niet meer omdat het tegen begon te steken).

Geen antwoord op jouw vraag maar aanvullend op het ontbijt en avondeten eet ik voor mijn tussendoortjes komende twee weken afgemeten porties mix van everydag notenmengeling met boni selection exotic fruit mix. Ik graai dan af en toe een handvol uit de zak om op te knabbelen. Daarnaast aanvullend een reep chocolade en een stapel sultana koeken/per dag

philip
    Bijdrager
    Aantal berichten: 49

Hey Boelo,

Wat bedoel je met ‘weer iemand die een beetje vreemd bezig is’?
    Bedankt voor de tip van asmc.

Gr,
    Philip

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 6 maanden geleden door philip.
    boelo
    Bijdrager
    Aantal berichten: 135

Een misverstand, Philip. Ik dacht even: weer iemand die wil onderzoeken hoe lang je het zonder warm eten kan volhouden. Mijn excuses.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.