HOME FORUM Wandelgebieden eerste trekking met mijn zoon (15 jaar)

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Bijdrager
    Aantal berichten: 4

Volgende zomer (juli) ga ik een weekje met mijn zoon, dan 15 jaar, eerder lui dan moe en altijd in voor wat TV, playstation of PC, trekken. Enerzijds wil ik wel het “hooggebergte-gevoel, anderzijds heb ik hem wel beloofd om het niet te lastig te maken (kwestie van hem niet voor de rest van zijn leven te degouteren. Heeft iemand tips voor regio’s ? Ikzelf dacht al richting Mercantour.

frederiek
    Bijdrager

Dag Stefan,

De Mercantour is in de zomer een mooie zonnige regio dus last van het weer zal je daar zeker en vast minder hebben. De bewegwijzering in het park is ook meer dan ok. Als je het niet te lastig wil maken moet je natuurlijk wel voldoende te doen hebben op de niet wandelmomenten. Een waterrijk eiland als Corsica met zijn vele bergriviertjes is dan misschien interessant.

Ik heb geen ervaring om manu miliatri 😉 een 15-jarige op sleeptouw te nemen dus daarover kan je geen tips geven.

ivovm
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 992

Ik kan alleen maar een opsomming geven van de eerste tochten die ik met mijn dochter heb gelopen toen ze ongeveer ook die leeftijd had. (en wat haar heeft aangesproken)
    Niet echt het hooggebergte maar in de Cevennen heb ik een tocht uit kunnen stippelen waar we iedere dag konden zwemmen. Kamperen afgewisseld met een overnachting in een gite. Details evt later bij interesse.
    Een doorsteek over het plateau van de vercors waarbij er de keuze was om te bivakkeren of in een onbemande hut te slapen. Erg nieuwsgierig als ze is heeft ze zich de ogen uitgekeken hoe het er aan toe gaat als zo’n cabane stilaan begint vol te lopen met andere buitenlui.