HOME FORUM Materiaal en techniek Materiaalbesprekingen Dunne slaapzak met wollen deken

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Bijdrager
    Aantal berichten: 2

Graag wou ik weten of er al forumleden ervaring hebben met een dunne slaapzak (zou bij mij de snugpak travelpak2 zijn omdat ik deze reeds heb en deze synthetisch is en dus minder lijdt onder samendrukken van het deken dan dons) gecombineerd met een wollen deken (zou bij mij het klassieke zwitsers  wollen deken met de rode streep zijn) bij temperaturen van rond 0°C.

Ik ben wel in het bezit van warme donzen slaapzakken maar ben het een beetje beu om rond het vuur te slapen met de schrik om een slaapzak van +- 200€ te beschadigen.

Ik weet dat de deken/slaapzak combo zwaarder is, maar misschien dat ik een stukje er van terug kan winnen door mijn zomer matje te gebruiken omdat het deken onder mij ook isoleert ?

• Dit onderwerp is gewijzigd 1 jaar, 7 maanden geleden door Bossie75.
    ivovm
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 991

Jan,

allereerst, welkom hier.

Ik vermoed dat hier maar weinig forumleden zijn die met een dergelijke combinatie op stap gaan en daarom denk ik dat je dit zelf proefondervindelijk moet uit gaan proberen in de eigen tuin (als je die hebt). Dit soort geknutsel is ook maar goed voor een eenmalige overnachting omdat jouw combinatie veel te zwaar is (als ik afga op het gewicht van een dergelijke combinatie) om langere tochten te lopen. Tegelijk vind ik jouw vraag vreemd omdat je in een ander bericht spreekt over een slechte rug terwijl je zelf lichtere alternatieven hebt.  Je spreekt over ‘slapen rond een vuur’ en dat blijkbaar erg belangrijk vindt. Dat doet me eerder denken aan de bushcraft gemeenschap. Misschien dat je daar wel een gerichter antwoord kan verwachten. Verder zou ik eerder proberen of extra kleren dragen geen optie is wanneer je nog wat ruimte hebt langs binnen of een lakenzak maakt uit een fleece deken (natuurlijk vanuit milieubewustzijn een minder goede keuze dan wol maar een fractie lichter)

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.