HOME FORUM Stel jezelf voor Dries

Tags: 

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Bijdrager
    Aantal berichten: 40

Dag iedereen,

Ik ben Dries, zeer recent 32 geworden en enorm gebeten door de Pyreneeën.
    Schuld van mijn ouders die ons al zeer vroeg meenamen naar een boerderijtje in de Ariège om van daaruit dagtochten te doen.
    Sinds enkele jaren het tempo wat opgedreven met langere en iets moeilijker tochten in de Alpen en Pyreneeën, wat cursussen e.d. met als bedoeling om hopelijk binnenkort te kunnen starten aan een opleiding tot International Mountain Leader.
    Mijn ultieme droom is om mijn job (sociaal werk) te kunnen combineren met tochten in de bergen als “time-out” voor jongeren uit instellingen, (ex-)gedetineerden,…
    Maar voorlopig vooral hiken voor de fun en ervaring ;-).

Eigen blog is er nog niet (te weinig om over te vertellen vind ik) maar misschien komt die er nog wel!

Proficiat aan Debbie en Steve voor deze “nieuwe wending”!

steve
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 177

Dag Dries! Wees welgekome. We kijken uit naar jouw Pyreneeën-ervaring die andere hikers zeker zullen aanspreken!

Debbie
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 1055

“International Mountain Leader” doet meteen een belletje rinkelen. Waar wil je dit volgen?

Dries
    Bijdrager

Hey Debbie,
    Voorlopig nog de bedoeling om via KBF te volgen (hebben enkele maanden geleden al eens over en weer gemaild over jouw opleiding bij de CAB) maar krijg voorlopig enkel de info van de KBF dat ze het programma aan het herschrijven zijn…
    Nog even afwachten dus ;-).

ivovm
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 992

Al direct getagd met Pyreneeën zie ik.
    Je hebt het serieus te pakken…
    Ik vermoed dat we elkaar nog wel eens zullen spreken.
    Altijd benieuwd welke routes je hebt gelopen.
    Is het hier niet, dan misschien in een ander topic.
    Volgende week ga ik een week met mijn vrouw bij Ton Joosten logeren in zijn gite.
    Dagtochten lopen.
    Begin oktober trek ik er veertien dagen voor uit om vanaf Luchon richting aiguestortes te trekken
    (en ook nog terug)

Dries
    Bijdrager

Ivo,
    Lange periode in jaren, maar eerder bescheiden in tochten denk ik…
    Vooral veel dagtochten.
    Ben bezig om ze eens allemaal te reconstrueren op basis van dagboekjes en foto’s.
    Misschien moet ik dan toch een blog beginnen?? 😉
    HRP staat ook nog steeds op mijn ultieme verlanglijstje… Ik kom misschien dan nog wel tips sprokkelen…

Debbie
    Sleutelbeheerder

Dries, er is voorlopig nog wat onenigheid tussen KBF en VTS (BLOSO) en beslissing is uitgesteld. Invoering in 2013 is dus een groot vraagteken, vermoedelijk wordt het 2014. Het zal bovendien ook een driejarige opleiding worden, net als in de CAB, maar we streven ernaar dat je na het eerste jaar al competenties hebt om een zomerse bergtocht te begeleiden (zoals de initiators nu) en daar verschillen we voorlopig nog van mening met de VTS.

Dries
    Bijdrager

Hey Debbie, merci voor de update maar jammer dat het waarschijnlijk weer een jaar uitgesteld wordt…
    Ah ja, uitstel is geen afstel hé…

Debbie
    Sleutelbeheerder

Ik hoop dan mee te kunnen werken aan de opleiding want dan heb ik al niveau 2 bij de CAB achter de rug (als ik slaag natuurlijk). 😉

Dries
    Bijdrager

succes in ieder geval 😉

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.