HOME FORUM Stel jezelf voor Debbie

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 1055

Van het jaar ’83 en mijn laatste twintigerjaar gaat bijna in. Op mijn 17de mijn ouders weten te overtuigen voor een eerste meerdaagse tocht na een reeks autovakanties. Voorbereiding was toen nog ronduit amateuristisch. We hadden al wat dagtochten gedaan maar met sportschoentjes, een kw’tje en 2 liter water voor 3 personen. Op mijn 12de in Corsica zag ik voor het eerst mensen met zware rugzakken zeulen en keek ik mijn ogen uit het lijf, ik besefte toen nog helemaal niet dat ik het zelf nog zou doen. 🙂

Al van bij het begin de kaart in handen gekregen en al doende mijn plan leren trekken, met vallen en opstaan. Al snel werd de interesse een hobby en de hobby een passie. Het internet was op mijn 19de een ware openbaring: er zijn nog mensen die dit graag doen! Vandaar dat ik hier mijn steentje wil blijven aan bijdragen.

Al snel had ik mijn eigen site met reisverslagen (een aanrader ook voor beginnende hikers) en werd ik steeds meer actief in diverse terreinen. Het blijft wel een evenwicht zoeken tussen mijn eigen escapades en al mijn engagementen. Soms ben ik nog met zoveel bezig dat ik de voorbereiding van mijn eigen tochten tot een minimum moet beperken en dat is natuurlijk wel jammer.

Lange trektochten zaten er tot nu toe niet in maar dankzij mijn aanzienlijk aantal vakantiedagen (sinds ik bij de VDAB werk) kan ik er geregeld tussenuit en dat compenseert wel wat. Ik zoek graag diverse regio’s op. Af en toe zoek ik meer uitdaging in zware routes of onbekende streken maar ik stap ook heel graag in de Ardennen of de Eifel. Ik geniet gewoon van het wandelen en bivakkeren.

Voor wie mijn site nog niet zou kennen: http://www.debbiesanders.be

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.