HOME FORUM Wandelgebieden Dagtochten Dolomieten/Slovenië

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Bijdrager
    Aantal berichten: 93

Ik ben van plan om een vriend van me in Slovenië op te zoeken in augustus. Ik ben van plan om met de auto te gaan, en een tussenstop te maken ergens in de Dolomieten, hetgeen al lang op mijn must-see lijstje staat. Nu zoek ik ergens een punt/dorpje om als startpunt van wat dagwandelingen te fungeren. Normaal doe ik altijd lange-afstandstochten, maar dat zal deze zomer door omstandigheden niet lukken. Dus mik ik op een aantal dagwandelingen (eens een 2-daagse naar een berghut is ook nog een mogelijkheid). Exacte locatie doet er niet echt toe (we gaan met de auto), enkel willen we natuurlijk niet elke dag 2 uur rijden vooraleer we aan een wandeling beginnen. En liefst ook, als het zomaar even kan, iets rustig. Idyllisch bergdorpje ofzo, hoe minder (andere) toeristen, hoe liever! Heb al wat zitten zoeken online, maar ik ben overweldigd door de overdaad aan informatie 🙂

Als er iemand aanbevelingen heeft, hoor ik die graag. Of dergelijke alternatieven voor Slovenië, hoor ik ook graag!

Alvast bedankt!

Debbie
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 1055

De Dolomieten zijn een erg bekend berggebied en rustige hoekjes vinden niet altijd zo simpel. Onze ervaring met de Alta Via nr. 4 is dat het zuidelijker in de Dolomieten een pak rustiger is dan vb. rond de Drei Zinnen. Maar helaas kan je ook niet veel meer op weg helpen.

Voor Slovenië contacteer je misschien best eens roelof.dekker@casema.nl die al een heel stuk van de Slovenian High Route heeft gedaan en misschien kan aangeven welke stukken het interessantste zijn voor dagtrips.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.