HOME FORUM Materiaal en techniek Materiaalbesprekingen Black friday 1persoon lichtgewicht tent kopen?

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Bijdrager
    Aantal berichten: 5

Hallo,

Ik ben al even op zoek naar een 1persoons lichgewicht tent.

Mogelijks kan ik met blackfriday een mooie korting scoren…

Heeft er iemand een voorstel van tent? Ik zou graag binnen een budget blijven van max 300eur.

Bedankt alvast,

Ward

ivovm
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 960

300 euro is krap voor een lichtgewicht tent

de indruk dat, afgaand op de kortingen MSR met een nieuwer model gaat komen voor hun hubba versie. bergzeit verkoopt er momenteel een voor 322 euro.

Niet echt geschikt voor de winter en ruig weer denk ik. Verder ook gn idee of je er in past, ze niet te krap aanvoelt… maar ik lees geregeld dan men tevreden is over dat type.

Onderkomens gelijk duomid,trailstar zijn een alternatief maar je moet ze hier krijgen zonder tax en ze vallen niet onder de categorie ‘tent’

jdijkmans
    Bijdrager
    Aantal berichten: 1

MRS heeft al een nieuwe verbeterde versie van de Hubba Hubba uitgebracht. In de VS wordt deze verkocht onder de naam Hubba Hubba nx 2019. In Europa onder de naam Hubba Hubba Shield.

De nieuwe versie heeft sterkere tentstokken en een extra coating tegen de regen.

boelo
    Bijdrager
    Aantal berichten: 127

Als het echt voor weinig geld moet: ik heb nog een ongebruikte tent liggen. Het is de Wild Country Aspect 1 compleet met extra stokjes. Wanneer je alleen de buitentent zou gebruiken, heb je een superlichte optie. Mag weg voor 80 euro. Bij interesse zal ik hier adresgegevens plaatsen.

ward0
    Bijdrager
    Aantal berichten: 5

@ivo:

Ik ga ook niet 10 dagen na elkaar weg snap je, 95% van de gevallen is het max 2 dagen.. dus voor dan meer dan 300 eur uit te geven aan een tent is mij persoonlijk iets teveel. Ik ben trouwens 1m85.
    @jdijkmans:
    die Hubba Hubba Shield gaat voor +400eur 🙁

@boelo: bedankt voor het voorstel, maar ik ga passen.

ivovm
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 960

Als het niet “lichtgewicht” moet zijn…..(helaas een hogere prijsklasse)

Voor weekendjes is het gewicht van de tent wat minder belangrijk. (je hoeft niet zoveel eten mee te slepen en andere…)Hoewel opgeteld bij ander wat zwaarder materiaal heel dikwijls de rugzak te klein gaat zijn (denk aan synthetische slaapzak)….

Alteratief zijn tenten met een polyester zeil. Die zijn goedkoper maar zwaarder en meer volume. Uit de MSR stal https://www.ukclimbing.com/gear/camping/tents+bivvys/msr_elixir_1_tent-11398

Saskia
    Bijdrager
    Aantal berichten: 122

Kijk eens bij het merk Robens.

En het loont ook om eens op marktplaats te kijken.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.