HOME FORUM Wandelgebieden Bereik/reservatie op de GR20

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Bijdrager
    Aantal berichten: 3

Hoi,

Begin juli ga ik een deel van de GR20 wandelen in Corsica. Ik zou overnachten op volgende locaties:

• Vizzavona;
    • Refuge de l’Onda;
    • Refuge de Petra Piana;
    • Refuge de Manganu;
    • Hotel Castel di Vergio;
    • Refuge de Tighjettu (of Auberge U Vallone);
    • Ascu Stagno;

Ik neem mijn tent mee, zou ik dan moeten reserveren voor een plaatsje/avondeten?

Gezien ik alleen ga, wil het thuisfront weten waar ik mogelijks geen bereik heb. Heeft er iemand ervaringen met het bereik in deze hutten? Kan ik mijn gsm hier opladen?

Alvast bedankt!

ivovm
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 989

Het is heel jammer dat hier op het forum nog maar weinig aktiviteit is.

gooi GR20 eens door de zoekfunctie op dit forum. het levert waarschijnlijk wel iets op (of reisverhalen)

Ik heb geen persoonlijke ervaring. Hopelijk komt er iemand langs die dat wel heeft.

Veel lezen wat anderen schrijven helpt om hiaten ingevuld te krijgen.

Ik heb lukraak één artikel uitgevlooid voor een (mogelijk juist) antwoord. Dat is meestal ook mijn manier om mij in te werken in een gebied.

http://www.le-gr20.fr/

Ik lees dat er plekken zijn zonder bereik. Is het de bedoeling ten alle tijden verbinding te kunnen maken lijkt het een optie om een inreach te huren. Dan heb je altijd de mogelijkheid om tekstberichten te verzenden.

Blijkbaar zijn er stopkontakten in de hut (overal???)maar ook veel mensen die hun gsm op willen laden. Dat is ook een probleem. Ik zou zuinig zijn met de batterij (“de kunst van even off line te zijn”) of een extra buffer mee nemen.

Ik begrijp dat je pas aangekomen in de hut een maaltijd kan reserveren. Hoe later aangekomen hoe onzekerder dat je mee kan aanschuiven.

De gr20 heeft mij nooit erg aangesproken omwille van de drukte en de regels die er zijn rond bivakkeren (maar misschien is dit een onjuiste voorstelling, dan hoor ik het graag). In mijn hoofd circuleert een beeld dat iedereen zo vlug mogelijk op staat en zich rept naar de volgende hut om de ander voor te zijn en  met de hoop dat er nog een morzel grond is om de eigen tent op te slaan en je eenmaal daar moet constateren dat de hut de beste plaatsen heeft ingepikt met zijn eigen tentjes.

Eva laat je niet teveel van de wijs brengen van die laatste zinnen. Het zijn maar eigen gedachten. Mijn probleem hoeft niet het jouwe te zijn.

goede reis

Woubeir
    Bijdrager
    Aantal berichten: 783

Stel je vraag best aan het Park zelf.

Ik heb die ooit gedaan (bijna 25 jaar geleden) dus wat ik mij herinner, is nu niet meer relevant.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.