HOME FORUM Materiaal en techniek beginnersadvies bij aankoop trekkingsgerief

15 berichten aan het bekijken - 106 tot 120 (van in totaal 149)
  • Auteur
    Bijdrager
    Aantal berichten: 231

en wat betreft handdoeken: lichtgewicht of katoen? (mijn laatste ervaring met micro-vezel handdoekjes die mijn dochter toen meenam – van de Action – naar de Pyreneeën was niet zo geweldig)

Woubeir
    Bijdrager
    Aantal berichten: 773

Ik neem een synthetische ‘handdoek’ (nou ja, 30 X 50 cm of zo) mee. Katoen droogt traag en gaat stinken.

Gemma
    Bijdrager
    Aantal berichten: 14

Wij hebben sneldrogende handdoeken gekocht bij de Decathlon. Je kan daar kiezen tussen verschillende maten en kleuren en ze zijn goedkoper dan bijvoorbeeld de AS Adventure.

Gemma
    Bijdrager

We hebben ook flybags gekocht die we als regenhoes gaan gebruiken. Bij mijn rugzak zat er standaard ook al een in, maar volgens commentaren op de website was deze te klein voor een volgeladen rugzak.

Onze vliegmaatschappij is RyanAir, en ik heb al verhalen gehoord over ingedeukte koffers en kapotte onderdelen, dus het lijkt mij wel de moeite waard. Niets lijkt me zo vervelend als op je bestemming aankomen met een kapotte rugzak

FrankB
    Bijdrager

Toch ´grappig´ eigenlijk… al die bergliefhebbers die met hun vliegtuigreizen bijdragen aan het verder afsmelten de de gletsjers…

FrankB
    Bijdrager

Naar de Alpen en Pyreneeën konden we per TGV…. nu we naar de Kaukasus gaan per vliegtuig sta ik daar wel bij stil…. en voel me enigszins bezwaard… maar dit is zo een unieke mogelijkheid… en het vliegtuig vermijd ik normaal… (vroeger niet)

Gemma
    Bijdrager

Ik voel me er ook niet zo goed bij. Vorig jaar ben ik op reis gegaan naar de Ardennen. In een relatie en je echter niet alleen en het is inderdaad een ervaring!

Heb al nagedacht om mijn uitstoot te compenseren via credits, maar heb niet zoveel vertrouwen in die bedrijven

Woubeir
    Bijdrager

Dat is waar. Maar het kan zelf nog erger: vroeger moest ik voor mijn werk van tijd tot tijd naar Genève. Dat was met het vliegtuig en duurde 1h45 of zo. Heb dat tientallen keren gedaan. De keren dat ik niets anders kon dan een vliegtuig nemen om op de wandelbestemming te raken, kan ik daarentegen op 1 hand tellen.

FrankB
    Bijdrager

Ik heb deze gekozen, lijkt me een goede investering (en met 5% korting bij 2 stuks):
    ‘Mysterious Traveller 500 with little overfill in bottom part. Then you will receive the 50/50 ratio filling model. In case of the model you have chosen it will be needed to add 30g. The extra cost is 6 EUR.
    Mooie service van Cumulus!

FrankB
    Bijdrager

Hoewel deze voor 10 euro meer toch ook wel heel aantrekkelijk klinkt met 480 gram 850 en mogelijk meer warmte… ook al is het een top-quilt..

FrankB
    Bijdrager

Als ik daar een 50/50 variant van bestel ?

FrankB
    Bijdrager

75 gram klinkt niet veel…. maar is het wel, als je niet boven de 15 kg totaal uit wil komen…. (die tijd van 20 kg lukt me niet meer)… zo kun je op alles wel toegeven (met een relatief zware tent wil ik dat eigenlijk niet meer – ook de belangrijkste reden dat ik kies voor gas ipv benzine) en kom je snel te zwaar uit…

FrankB
    Bijdrager

Gelukkig heb ik een jonge sterke zoon mee die n kilootje extra wel kan verdragen… maar daar wil ik – in eerste instantie 😉 – niet van profiteren…
    Des te minder gewicht des te relaxter. Als we dan een blikje/ worst/ kaas ergens kopen om het diner wat op te fleuren kan dat altijd nog…

Woubeir
    Bijdrager

Zelf als je het fysiek kan, is lichter (maar niet te licht) gewoon aangenaam. In het begin deed ik zelf tochten van 2 dagen in onze contreien met een rugzak van 15 kg. Na een jaar of 5 à 6 het rugzakgewicht kunnen doen dalen tot ± 5 kg waarmee ik zelf tochten doe van een dag of 5 à 6. Geloof me, veel aangenamer.

FrankB
    Bijdrager

Oeps ik zag dat ik de link naar die top quilt niet bijgesloten had:
    http://sleepingbags-cumulus.eu/uk/categories/sleeping-systems/taiga-480?gid=130&vid=1
    In mijn vorige donzen slaapzak had ik ook geen capuchon (maar wel ruimte om dieper te liggen en te bewegen)
    qua formaat is deze als de Lite Line 400, maar met meer 850 dons (en niet verspild aan een capuchon). Logischerwijs zou deze warmer moeten zijn dan de MT500…. maar wel krapper…

15 berichten aan het bekijken - 106 tot 120 (van in totaal 149)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.