HOME FORUM Materiaal en techniek beginnersadvies bij aankoop trekkingsgerief

14 berichten aan het bekijken - 136 tot 149 (van in totaal 149)
  • Auteur
    Bijdrager
    Aantal berichten: 773

Wel, bij mij is dat laatste net pakken minder bij mijn trailrunners dan bij mijn oude hoge.

En over natte voeten: eigenlijk is dat niet het probleem. Mijn trailrunners zijn bvb. bewust niet waterdicht. Al veel natte voeten gehad, maar zelf dan geen enkel probleem. Maar dat is weer zo’n vb. van dingen die je moet aanpakken met verstand.

FrankB
    Bijdrager
    Aantal berichten: 231

Sinds mijn gescheurde enkel – bij volleybal opgelopen – is dat een zwak punt gebleven. Pijn kan zomaar terugkomen. Mijn ervaring is dat een goede ondersteuning aan de onderkant het belangrijkste is om dat te voorkomen.

FrankB
    Bijdrager

Ik was blij dat ik vorig jaar in de Alpen in de zuigende diepe modderpaden bij regenval geen lage trailrunners aanhad… dat is mijn redding geweest… 😉 (al kreeg ik daarna wel last van mijn linker knieband :(… nooit van mijn enkel 🙂

Woubeir
    Bijdrager

Ik ken natuurlijk de specifieke problematiek niet, maar ik ben niet overtuigd dat je lage schoenen en trailrunners kan uitsluiten.

FrankB
    Bijdrager

Die Lowa als wandelschoen vind ik echt perfect. Ik wandel dagelijks ongeveer 20 km met de husky. Heb ook een geweldige andere lage lichtgewicht trailrunner/wandelschoen combinatie met perfecte ondersteuning en demping. Maar bij die Lowa krijg ik geen last van mijn teen en bij die sportschoen wel na 20 km. En ik vind ze ook los daarvan comfortabeler lopen bij grote afstanden…. als ongemakken gaan opsteken…

FrankB
    Bijdrager

En als ik kijk naar de slijtage van de zolen na die honderden kilometers valt er mij toch een aanzienlijk verschil op met die van Salomon en Merrell.

Woubeir
    Bijdrager

Goh, da’s misschien iets voor na die Kaukasus-trip. Eventueel kan dat dan eens worden bekeken. Misschien is dan de conclusie dat het niet beter kan dan nu, maar misschien kan het nog wel mogelijks beter.

Hoe goed iets  nu ook kan werken, altijd de vraag stellen of het toch nog beter kan. Stilstaan is achteruitgaan.

FrankB
    Bijdrager

ps Mijn zoon heeft nu de nieuwste lage Merrell, met veel betere zool en ondersteuning. Hij heeft nog nooit zo een goede lage schoen gehad. Beter dan Salomon. Maar ook hij kon niet zonder de Lowa voor de tochten die we inmiddels al hebben ondernomen met veel regenval en zompige omgevingen. Al had hij die Merrells ook bij zich…
    Een Lowa die hij heeft uitgekozen na uitgebreid testen en eruit sprong – ook voor hem. En daarna dat heeft waargemaakt. Voor ons beiden.

Woubeir
    Bijdrager

Dingen veranderen constant. Daarom altijd een open blik behouden.

FrankB
    Bijdrager

Een levenswijsheid. Maar niet altijd zo makkelijk (gemaakt)…

Woubeir
    Bijdrager

Hangt af van je ingesteldheid. Eén van de mijne is bvb: “Waarom makkelijk, als het moeilijk kan ?”. 😀

FrankB
    Bijdrager

Wat is makkelijk (heel fundamenteel te doorzien) wat is moeilijk (fundamenteel bekijken zonder indoctrinatie door ‘fake news’ etc. ?) Ik denk inderdaad om overal doorheen te kunnen prikken de ‘moeilijke’ (genuanceerde) weg de noodzakelijke is… Ook al zijn bepaalde zaken heel makkelijk schijnbaar duidelijk.

FrankB
    Bijdrager

maar dit gaat steeds meer afwijken van een beginnersadvies 😉
    Lowa/ zware Meindl versus trail-runners laag/ halfhoog valt daar misschien nog wel onder…

FrankB
    Bijdrager

Ik heb echt enorm genoten van mijn lichtgewicht halfhoge schoenen waarmee ik modder en beekjes kon overwinnen zonder kletsnatte sokken te krijgen… (t.a.v. die superzware Meindl’s waar ik eigenlijk een hekel aan had gekregen) Maar ik merk nu de voordelen die Lowa weer oplevert…. naast ondersteuning met ruimte… zeker ook bij extremere/ koude weersomstandigheden.

14 berichten aan het bekijken - 136 tot 149 (van in totaal 149)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.