HOME FORUM Wandelgebieden Backpacking (long distance + camping)

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Bijdrager
    Aantal berichten: 2

Dag allemaal,

Hopelijk kan jullie gecombineerde ervaring mij helpen bij het plannen van mijn volgende wandeltrip (juli/augustus 2016).

Mijn trackrecord tot op heden bestaat uit: West Highland Way en Tour du Mont Blanc.

Beide tochten liep ik samen met mijn partner, rugzak en tent. We houden van een uitdagende tocht en mooie uitzichten, maar zetten ’s avonds graag ons tentje op op een camping (eerder dan hostel, berghutten of wildcamping). Dit biedt voor ons een goede mix tussen comfort en vrijheid.

Zowel op de WHW als de TMB was dit perfect doenbaar (groot aanbod aan campings, dorpjes en eetgelegenheden). Op de TMB betekende dit soms wel dat we ’s avonds naar het dal moesten afdalen, maar dit ongemakje nemen we er graag bij.

Nu is het niet zo eenvoudig om route’s (binnen Europa) te vinden die binnen dit concept passen.

De WHW en TMB zijn ons supergoed bevallen, dus we zoeken vooral opnieuw iets in dezelfde sfeer.

Alle suggestie’s zijn welkom.

Alvast bedankt!

DidierLL
    Bijdrager
    Aantal berichten: 5

en kamperen naast hutten? liever wel of niet? Bied je de mogelijkheid om even binnen te zitten en iets te drinken, al dan niet zelfs maaltijden te eten en een variërend aanbod aan toiletmogelijkheden. Als je dat ziet zitten zijn er al een hoop meer mogelijkheden.

Wandeldier
    Bijdrager

Liever niet kamperen naast hutten. Geen probleem uiteraard als dat 1 of 2 keer toch nodig is (hebben we ook een keer gedaan op de WHW), maar des te beter als we dat kunnen vermijden.

Eén van de optie’s die ik overweeg is de Walker’s Haute Route (Mont blanc – Matterhorn), waar we voor een twee/drietal nachten naast of in een hut zouden moeten slapen. Geen dealbreker dus, maar wel een minpunt voor ons.

Woubeir
    Bijdrager
    Aantal berichten: 783

Wij hebben de WHR al gedaan (toch het merendeel) en de TMB ook en de WHR is in vergelijking met de TMB toch uitdagender. Reken toch maar zeker op minstens 4 dagen bivakkeren: op de Europaweg, aan het Lac de Louvie , in de buurt van de cabane de Prafleuri en in de buurt van Meiden. Van Les Haudères naar Zinal kan misschien op één, lange dag, maar het zou zonde zijn.

bergkonijn
    Bijdrager
    Aantal berichten: 190

GR57 hier in belgieland? Als je het gr boekje en google erop naslaat zijn er best veel campings langs het traject te vinden.
    ’t Is natuurlijk wel niet in verwegiestan 😉

Debbie
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 1055

Er zijn weinig tochten in het gebergte waar je van camping tot camping kan trekken. Misschien toch maar eens die koudwatervrees overwinnen en eens wildbivakkeren. Dat is echt eenvoudiger dan je denkt. En het zal je actieradius wel serieus vergroten.

Als je voor vb. de GR10 in de Franse Pyreneeën kiest, dan kan je wildbivakkeren aflossen met overnachten op een camping of naast een berghut staan (of eventueel eens in een hut slapen).

Ook Scandinavië biedt mogelijkheden. Vaak kan je voor een meerprijs naast een berghut gaan staan en van de voorzieningen gebruik maken. Hetzelfde principe geldt langs de GR20 in Corsica, al zijn daar de voorzieningen iets spartaanser en zit je meteen met een vrij technische route.

Een tocht die we in de Alpen gedaan hebben waarbij je naast enkele hutten kan gaan staan en kan gebruik maken van de voorzieningen, is een trip in de Vanoise, een mooi maar wat druk gebied.

StevenA
    Bijdrager

Gelijkaardige vraag, met dat verschil dat wij graag naast een hut kamperen. Iemand nog suggesties van routes?

mvg

• Deze reactie is gewijzigd 7 maanden, 1 week geleden door StevenA.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.