HOME FORUM Materiaal en techniek app op iphone met spraaknavigatie

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Bijdrager
    Aantal berichten: 1

Beste,

ik ben nieuw op dit forum en doordat wij pas gestart zijn met wandelen heb ik enkele vragen.

Ik heb een wandelroute gevonden op een website die niet uitgetekend staat met bordjes en die ik kan downloaden als een gpx-bestand.

Nu is mijn vraag welke app gebruik ik best om dit bestand te kunnen inlezen op mijn iphone.
    Let wel, ik zou graag bij gebruik een soort van spraaknavigatie hebben.
    Dit zodat ik niet constant met mijn gsm in mijn handen moet lopen en van de omgeving kan genieten.

Indien dit niet bestaat op de smartphone, welke gps zouden jullie dan aanraden ?

Alvast bedankt voor uw reactie

ivovm
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 1001

Dieter,

ik heb geen persoonlijke ervaring met het gebruik van een smartphone maar volgende artikel zou je als beginner op weg moeten helpen. Wat googlen op dat onderwerp zal jou vermoedelijk nog meer literatuur opleveren

https://www.routen.be/beste-wandelapps-gpx

Mocht je plannen hebben om meer tochten te gaan lopen dan zou ik toch ook leren om je route over te zetten op een kaart en via een kaart het landschap te lezen en je weg te zoeken. Ik besef dat jouw manier heel verleidelijk en erg gemakkelijk is maar enige basiskennis is nooit weggegooid. Ik merk het ook bij mezelf dat ik meer en meer gewoon de gps meeneem en de papierenversie oversla als het over een dagtocht gaat. In principe ligt de focus hier op meerdaagse tochten maar jouw vraag is wel relevant. Mogelijk dat er nog iemand reageert met een persoonlijke voorkeur.

Al dan niet spraakfunctie installeren lijkt een boeiend kampvuuronderwerp. Ik krijg het op dit moment nog niet helder in het eigen hoofd of dat een nuttige toevoeging is. Ik betwijfel het.

boelo
    Bijdrager
    Aantal berichten: 139

Het is veel handiger om met een maatje, partner(m/v) of dergelijke te wandelen en te reizen. Deze kan dan de spraakfunctie op zich nemen. Bovendien is het nog veiliger en socialer dan solo. Ik ben zelf nog mooi van “old skool” kaart en kompas.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.