HOME FORUM Wandelgebieden Albanië – de foto's

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 1055

Terug van Albanië, een kort relaas met de link naar de foto’s is hier te vinden:
    http://debbiestochten.wordpress.com/2012/09/13/albanese-alpen-de-fotos/

ivovm
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 992

Pionieren in Albanië, zo lijkt het wel.
    De verse rood-witte strepen geven blijkbaar een vertekend beeld.
    De droogte en schaarste aan water zou voor nogal wat stress zorgen bij mij.
    Goed dat jullie na de domper van de diefstal de knop nog konden omdraaien.
    Niet evident maar de enige optie.
    Alles is beter dan wachten.
    (en meestal bieden zich dan weer kansen aan, zo blijkt ook weer uit jouw relaas)

Dries
    Bijdrager
    Aantal berichten: 40

Knappe foto’s!
    Heb er deze week al een beetje bij zitten wegdromen in mijn zetel ;-).
    Inderdaad sterk om na de domper toch verder te doen.
    Is het nu echt een aanrader of maar “zo-zo”?

Debbie
    Sleutelbeheerder

Ik zou het gebied aanraden, het was voor ons een heel nieuwe ervaring door de gastvrijheid van de Albanezen. Zo’n sterk contact hadden we nog niet op onze eerdere reizen.
    Wie niet zo vertrouwd is met kaartlezen, houdt zich wel beter bij de goedgemarkeerde routes.
    Eind juni/begin juli lijkt me wel een betere periode om nog voldoende water te vinden in de bergen.

Debbie
    Sleutelbeheerder

Ivo, toegegeven hadden we het toch wat moeilijk om ons echt helemaal op te laden. We waren helemaal relaxed aan onze tocht in Albanië begonnen. Twee weken bood ons namelijk ruim de tijd om de regio te verkennen zonder een strikt programma te moeten aanhouden. Je weet niet waar je aan te verwachten dus laat je het maar op je af komen. Het is anders gelopen en de knop omdraaien was zeker niet evident. Aan de andere kant is het maar een materiële tegenslag en geen ongeval of zo. Maar het geeft toch een dubbel gevoel. De mensen waren erg hartelijk en ik vind het dan ook jammer dat we in de toekomst wat meer wantrouwen gaan moeten hebben.

boelo
    Bijdrager
    Aantal berichten: 137

Een mooie tocht ! Sommige beelden deden mij wel aan het binnenland van Kreta denken: steil, stoffig, heet en al het water verdwenen. Maar ook weer heel begroeide gedeelten en bospartijen.
    Wanneer ik afga op ervaringen van anderen, dan had die diefstal ook in Spanje,
    vm Joegoslavie of Roemenie kunnen gebeuren. Het is b.v. onder zigeuners gebruikelijk om alle bezit als gemeenschappelijk te beschouwen..
    Het verhaal van de wolven komt mij ook bekend voor. Herhaaldelijk ondervinden reizigers in Noord-Griekenland of Roemenie overlast van verwilderde honden die zich net als wolven gedragen.
    Toch zijn deze gebieden niet te onderschatten want er is natuurlijk geen netwerk van noodtelefoons en reddingshelicopters zoals in sommige bergstreken in Europa.

Debbie
    Sleutelbeheerder
    massimo
    Bijdrager
    Aantal berichten: 187

Mooi verslag. Ik vind het een moedige keuze, Albanie. Vervelend van de gestolen rugzak, maar wel goed om te lezen dat blijkbaar alle noodzakelijke spullen om verder te gaan er nog in zaten.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.