5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Bijdrager
    Aantal berichten: 1

Hallo,

heeft iemand ervaring met msr  Hubba Hubba.  bij de specificaties staat  1200mm durashield polyurethane & silicone coating…  Ik lees dat je best waterkolom van 3000 neemt maar ik kan me toch niet inbeelden dat een merk als MSR rommel gaat verkopen waarbij je ’s nachts nat wordt bij stormweer, of wel ?

Een alternatief is de Fjällräven Abisko Lite 2 (waterkolom van 3000mm) of de Nordisk Halland 2 LW

Nog andere alternatieven ?

FrankB
    Bijdrager
    Aantal berichten: 231

https://www.oppad.nl/?uitrusting=test-msr-hubba-hubba-nx-koepeltent-2015 moet toch duidelijk zijn… mooie lichtgewicht tent

FrankB
    Bijdrager
    Aantal berichten: 231

zelf zou ik voor een veel grotere luifel (toch wel erg fijn/ luxe bij regen -wat je belangrijk vindt), 2,5 persoons en 3(4) seizoenen gaan voor 100 euro  en 1 kg meer… (500 gram pp extra bij 2 personen? ach ja…. bespaar dan op andere zaken… of train wat extra 😉 . Doorzakken van het doek bij regenweer is erg vervelend als je naar buiten moet om na te spannen. Ik heb t gehad met dit soort mooi weer tentjes en natte slaapzakken.

ivovm
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 991

Spijtig dat er geen hubba hubba gebruikers reageren. Daar moeten er zeker zijn vermits het toch wel een populaire tent is. Anders moet je je vraag eens stellen op de facebookpagina van HA.

Ik snap je bezorgdheden rond die 1200 waterkolom maar het zal niet zo zijn dat het begint te druppen langs binnen wanneer die waterkolom nog verder zakt (wat normaal is) bij gebruik (uv straling,wind,regen,flapperen van het zeil…). Veel zal ook afhangen van de grootte van de druppels, de inslaghoek en snelheid. Dat is een heel dynamisch gegeven. (met die 1200 mm waterkolom zou hij in principe volgens de iso 811 norm niet waterdicht meer zijn) De binnenkant van het zeil is niet zo eenvoudig zelf te behandelen (pu coating) in tegenstelling tot de buitenkant (dat zou je al kunnen doen bij aankoop wanneer ze nog nieuw is). Behandel je tent met zorg, laat ze alleen opgesteld wanneer je gaat slapen en laat ze geen dagen in volle zon staan dan zal je er jaren plezier van hebben. Je kiest dan beter voor een donkere kleur dan licht. Ik ben eerder traditioneel en zou dan kiezen voor silnylon (met ook langs binnen een siliconencoating) en liefst toch ook met een hogere startwaarde. Probeer eerst helder te krijgen voor jezelf wat voor een soort tent je zoekt en focus je dan in eerste instantie niet op de waterkolom om de selektie te maken. (in je suggesties zitten zowel 3 als 4 seizoenstenten met een nogal verschillend profiel. Zoek je een één persoonstent of voor twee personen?). Volgende draad is misschien prettig om lezen om wat inzichten te krijgen rond waterkolom en degradatie van het zeil (ook al degradeert op het eind de discussie ook een beetje )

https://backpackinglight.com/forums/topic/fall-2016-fabric-samples-compared/

veerle
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 115

Ik ben al jaren een Hubba Hubba gebruiker. We gebruiken de tent bijna elke vakantie.

Geen zorgen maken over de waterkolom, die is ok. Na jaren 1 van de oude oranje exemplaren gebruikt te hebben, hebben we 2 jaar geleden een nieuwe versie (bij K2) aangekocht (zal de nx versie zijn).
    Die versie heeft een stevige Noorse storm overleefd. Vorige zomer waren na een tijdje problemen met het buitenzeil (leek bizar genoeg gekrompen). Dat werd zonder problemen vervangen door een nieuw.

Er is ruimte genoeg in de tent voor 2 personen. Je hebt elk een luifel waar je je bagage in kwijt kan. Als het moet, kan je daarin ook koken.

Volgens mij hebben we toch een nylonversie.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.