HOME FORUM Tussen pot en pint 2daagse volle maantocht Mullerthal

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Bijdrager
    Aantal berichten: 5

Dag,

kort voorstellen. In het verleden heb ik de Great Glen Way gelopen en de Westweg in het Zwarte Woud in 9 dagen versleten. Mee geweest met de eerste packrafttochten van Hiking Advisor. Een korte tocht door de sneeuw en met packraft de Dommel af, https://youtu.be/0zBTrLBDN04. Een van de zeldzame dagen met sneeuw in NL en een mooie dag erna. Leren paragliden om het te combineren met wandeltochten. In het verleden ook eens een 2-daagse gedaan op Mullerthal 2+3 met een overnachting in het veld.

Toen alle puzzelstukjes op hun plek vielen waar ik de laatste 5 jaar aangewerkt had ben ik ruim een jaar op bed komen te liggen.  Maximaal kon ik 5 minuten rechtop voordat ik neer ging van de pijn. Uiteindelijk uitstekend geholpen in een Belgisch ziekenhuis waar Nederlands het liet afweten. Conditie is weer terug, alweer op pad geweest voor dagtochten met mijn rugzak. https://wandelgidszuidlimburg.com/wp/1231-2/ gelopen zonder problemen.

Ik begin dus weer mijn schoenen in te lopen. Nu begin ik langzaam een plan te vormen om mijn eigen variatie in het Mullerthal te lopen, waarbij ik ook stukken wil lopen onder de volle maan. Wie houdt nou niet van de volle maan? Aan hoofdlampen geen gebrek in ieder geval. Je kunt ook zeggen dat ik bekend ben met het gebied.

Paar winters terug 1-nachtwandelingen gemaakt, maar die waren in de stad, maar wel met mijn volle rugzak. Ook hier wat ervaring mee.

Het zal de komende maanden er best koud zijn en nat en modderig. Dat zal de voortgang moeilijker maken en op punten zal er ook de nodige risico zijn en niet elke meter zal leuk zijn. Ik zoek dan ook niet een wandeling in het park op zondag. Er moet wel een uitdaging zijn. Deels begeef ik mij op bekend gebied maar deels ook niet.

Iemand ervaring met tochten in het donker?
    Ervaring met het Mullerthal in december t/m april?
    Andere zaken die je te binnen schieten als je het idee leest?

Graag hoor ik jullie input.

rudi
    Bijdrager
    Aantal berichten: 43

hallo, heb er geen ervaring mee, maar het is wel een interessant gegeven om eens mee aan de slag te gaan als HA-activiteit, mullerthal 1+2+3+varianten ook enkel maar in lente tot herfst gedaan

piya deseure
    Bijdrager
    Aantal berichten: 8

Dertig jaar geleden heb ik in het gebied dat nu tot het Naturpark Eifel behoort, ooit bij volle maan,  een militaire infiltratie-oefening gelopen. Omdat ik veruit het beste kon kaartlezen mocht ik op kop van het peloton. In het winters beukenbos was de zichtbaarheid vrij goed bij volle maan. Des te meer omdat er ook een licht sneeuwtapijtje lag. Opgepast echter voor de schaduwen van lage struiken of voor naaldbossen. Zo tuimelde ik plots bijna twee meter lager omdat ik een grote gladde steen niet had opgemerkt. Gelukkig zonder erg. Uiteraard geraak je zeker off-road niet snel vooruit. Maar op een bredere bosweg lukte zo een nachtelijke wandeling best wel aardig. En het blijft een onvergetelijke ervaring. Toch maar beter niet in je eentje aan beginnen. En nog iets : everzwijnen gaan ook ’s nachts op pad. Het is toch maar griezelen als er zo plots eentje voor je opduikt.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.