HOME FORUM Materiaal en techniek 1-persoons vierseizoenstent

2 berichten aan het bekijken - 16 tot 17 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Bijdrager
    Aantal berichten: 139

Er valt nog veel moois op de wereld te ontdekken. Zo kwam ik op de tent Samaya 2.5 gezien bij serieuze zaken als aventurenordique en tentes4saisons. Het design van deze tent spreekt me erg aan, het prijskaartje wat minder.

ivovm
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 996

Ik kende hem niet maar blijkbaar een nieuw type dat ze op de markt willen brengen.

Ik hou ook wel van de technische kant van ontwerpen en hun design maar je kan je er ook in verliezen zonder dat het een meerwaarde geeft. Ik had ook eens overwogen om een tent te maken met een hoge instap zoals de getoonde tent of bv  https://www.nemoequipment.com/product/tenshi/

met het idee om een sneeuwvrije binnenzone te realiseren maar door de aard van het ontwerp voorkom je toch niet dat er ijsopbouw zal zijn langs binnen. Tegelijk ben je erg beperkt wanneer je enkel de basis koopt zonder de uitbouw en wanneer lichtere, duurdere materialen gecompenseerd moeten worden met een extra grondzeil….Het doek kan wel ademend zijn en dat zal wel helpen bij zachtere temperaturen maar je zal toch actief moeten ventilleren bij winterse toestanden.

Voor mensen die soms teveel op zoek zijn naar “de perfecte uitrusting” en hun honger onbevredigd weten….kan volgende therapeutische werken. Ik heb vrede met mijn basisuitrusting

2 berichten aan het bekijken - 16 tot 17 (van in totaal 17)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.